Gryzelda Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Otóż tak. Chciałbym zrobić w mojej grze że w każdym roomie znajdują się 4 przejścia do losowo wybranych roomów. Problem w tym że chciałbym aby gracz mógł wrócić drzwiami do poprzedniego rooma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Najprostszym rozwiązaniem będzie stworzenie 2 wymiarowej tablicy (ds_grid jeszcze łatwiej) i przypisanie do każdej komórki ID roomu, po czym wymieszanie komórek. Potem wystarczą 2 zmienne globalne które będą pamiętać X i Y w tablicy. Gracz przechodząc w drzwi po prawej będzie zwiększać X, idąc w górę zwiększać Y, etc. Oczywiście komórki mieszamy tylko przy starcie gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 malo informacji co do losovania room door, ale jak by chodzilo tylo o powrot do ostatniego rooma to chyba vystarczy zapisac tego rooma przed GML // colission o_player s o_door global._last_room=room; room_goto(choose(room1, room2, room3, room4)); lub bez global do o_player jesli jest permamentny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzelda Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 spróbuje zrobić to pierwsze, tylko muszę jeszcze poczytać trochę o tej tablicy (niedawno zacząłem z gamemakerem) a to drugie chyba pozwalało by tylko powrót o 1 room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 jasne o 1, ale mozna rozbudowac za pomoco datowych structur(ds_ ), podobno jak radzi ci Threef. jak nieznamy twych zamiarow dokladnie, to moezemy nawymyslac sobie co my chcemy, ze? co dodac, datove structury so fajne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się