Flame Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Witam, Mam problem z animacją podczas skakania bowiem gdy podsakuje mam oddzielny 1-klatkowy sprite do podskoku... Gdy wciskam 2 klawisze : strzałke w góre i w lewo lub góre i prawo wszystko działa. Jednak gdy puszczam strzałke do góry ,a postać nadal jest w powietrzu włącza się animacja chodzenia. Pytanie jak zrobić aby w locie ale juz bez wcisnietej strzałki do góry (tylko z lewą lub prawą) postać opadając nadal miała animacje skoku ale nie zepsuć animacji chodzenia gdy jest na ziemi. Do animacji mam taki kod : GML if keyboard_check(vk_up) { image_speed=0.4; sprite_index=M_jump; if keyboard_check(vk_right) sprite_index=M_jump; if keyboard_check(vk_left) sprite_index=M_jump2; } else if keyboard_check(vk_down) { speed=0 sprite_index=M_stop; image_speed=0.4; } else if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=M_left; image_speed=0.4; } else if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=M_right; image_speed=0.4; } else { image_speed=0; image_index=0; } M_jump to sprite skoku w prawo a M_jump2 w lewo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 10 sekund googla "gmclan animacja skakania" Tutaj masz przykład skoku ;D a tu do temaciku bo takowy już był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Trochę syf w kodzie. :P Używaj wcięć i unikaj takich perełek: sprite_index=M_jump; if keyboard_check(vk_right) sprite_index=M_jump; Dwa razy ustawiasz tego samego sprite'a co jest nieoptymalne, bez sensu i syfi. Popraw. Mógłbyś przy kodzie styku z Ziemią dodać else i tam ustawić sprite'a. Dodałbyś wewnątrz tego, ifa ze sprawdzaniem kierunku i w zależności od kierunku ustawiało by dany obrazek. Łatwiej, szybciej i unikniesz bugów. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Trochę syf w kodzie. :P Używaj wcięć w kodzie i unikaj takich perełek: sprite_index=M_jump; if keyboard_check(vk_right) sprite_index=M_jump; Dwa razy ustawiasz tego samego sprite'a co jest nieoptymalne, bez sensu i syfi. Popraw. Mógłbyś przy kodzie styku z Ziemią dodać else i tam ustawić sprite'a. Dodałbyś wewnątrz tego, ifa ze sprawdzaniem kierunku i w zależności od kierunku ustawiało by dany obrazek. Łatwiej, szybciej i unikniesz bugów. ;P Zamiast się mnie czepiać zobacz temat który jest w linku i zobacz kto jest jego autorem ;\ Ja tylko pomogłem w znalezieniu rozwiązania, a czy jest trafne niech zdecyduje sam autor tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Mój post kierowany był do autora tematu, więc nie wiem o co Ci chodzi... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się