Shockah Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 No cóż. Gdybym teraz szukał czegoś do kodzenia gierek, to bym się pewnie zdecydował na libgdx, ale wtedy jak zaczynałem znalazłem właśnie Slicka :P. A że już sobie napisałem "bazę" pod projekty, to nie mam ochoty się przenosić.Uhhh. Nie wyszło mi to. Kilka miesięcy temu zacząłem pisać własną bibliotekę do tworzenia gier 2D - z braku pomysłów nazwałem ją po prostu Gamelib. Gamelib jest biblioteką (można też powiedzieć silnikiem) pozwalającym łatwo i przyjemnie tworzyć gry 2D w Javie (konkretnie wersja 7, choć nie byłoby problemu użyć wersji 6), używając jako silnika graficznego OpenGL, zamiast Java2D. Wykorzystuje bibliotekę LWJGL (znaną choćby z Minecrafta) właśnie do obsługi OpenGLa. Sam LWJGL działa na Windowsie, Linuxie, OS X i Solarisie, więc Gamelib powinien również. Jako że dobre 7-8 lat spędziłem nad GMem, trochę sie na nim wzorowałem, co można czasem zauważyć po tym jak wszystko jest zorganizowane. Funkcjonalność na daną chwilę: * tworzenie "roomów", przejścia między nimi * tworzenie i niszczenie obiektów, pobieranie listy wszystkich obiektów danego typu * proste sprawdzanie kolizji między obiektami * sortowanie obiektów po głębokości * podział rysowania obiektów na warstwy (dużo lepsza wydajność przy rysowaniu wielu różnych obrazków w jednym obiekcie) * rysowanie kształtów (linie, prostokąty, koła, elipsy, polygony) * rysowanie obrazków, wyciętych kawałków obrazków * obsługa spritesheetów/tilesetów i atlasów (spritesheet: jedna stała siatka; atlas: wycinek obrazka o podanych wymiarach - np. rozciągalne okna dialogowe w jednym atlasie) * rysowanie tekstu z czcionkami TTF * bardzo proste ładowanie zasobów (BMP, JPG, PNG, GIF, WBMP, jak i SVG z pomocą biblioteki Apache Batik (nie jest ona wymagana jeśli nie używamy plików SVG)) * blend mode'y * systemy cząsteczkowe * surface'y * shadery (vertex i fragment) * obsługa klawiatury (zarówno poprzez eventy (np. wpisywanie tekstu z klawiatury) jak i poprzez sprawdzanie stanu (np. ruch postaci)) i myszki Sam kod Gameliba dostępny jest publicznie na Githubie - https://github.com/Shockah/Gamelib. Wymaga on mojej paczki pl.shockah.json (do ładowania atlasów) - https://github.com/Shockah/pl.shockah.json. Przykładowe projekty napisane przeze mnie w Gamelibie - czołgi pisane do szkoły na specjalizację z programowania i wczesna wersja TimeSurfa: Z Dropboxa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1765403...t%20Release.zip Z GMClanowego uploadera: https://gmclan.org/up2763_3_Gamelib_Public_Test_Release.html W paczce dostępne zarówno źródła jak i wyeksportowane wykonywalne JARy (przygotowane pod Windowsa, nie chciałem specjalnie kopiować natywnych bibliotek również dla innych systemów). Na Githubie dostępne są też proste testy biblioteki: https://github.com/Shockah/Gamelib/tree/mas.../srctests/tests Czego jeszcze nie zaimplementowałem w bibliotece: * obsługi dźwięku * obsługi sieci * obsługi kontrolerów typu gamepady W planach jest również sportowanie Gameliba na Androida, jako że mam dostęp do jednego urządzenia z tym systemem. Ale OpenGL ES boli ;_; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 opengl es nie boli, w rzeczywistości to jest bardzo przyjemny - w wersji 2.0 nie ma fixed pipeline - wsio jest programowalne na shaderach ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Nie wiem, nie mogę sobie jakoś wyobrazić jak by to miało mieć sens :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 kod testow wydaje sie byc prosty, ale przydalby sie example jednej malej gotowej gry, taki arkanoidowy Hello World jaki mam w androidowej wersji xenona, bo chcialbym przetestowac libke, a niewiele wiem z drobnych przykladow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 29 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Po to dałem linka do 2 w miarę prostych gier :P źródła + już wyeksportowane i działające JARki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się