Skocz do zawartości

kolizja


dandi8

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

 

Grał może kto kiedyś w Metal Slug: Code G (wersję alpha oczywiście)??

 

Można w niej zaobserwować nakładanie warstw planszy, tj. najpierw tło, potem to, co ma być za bohaterem, potem to co przed nim (np. drzewa, które mają go zasłaniać).

 

W mojej grze mam takie warstwy:

1:Tło

2:Elementy upiększające (tj. to, co za bohaterem :-) )

3:Bohater

4:Obiekty (np. platformy itp)

5:Elementy zasłaniające (to, co przed bohaterem)

 

jednak kiedy robię kolizję bohatera z obiektami, mam duuuuuuużo problemów.

 

min. jest taki problem, że kiedy to robię normalną drogą, to gościu grzęźnie w platformie.

 

"normalna droga" to dla mnie:

[w kolizji:]

[vspeed=0]

 

kiedy dodaję jeszcze [move to contact position: direction:direction, maximum:12, Only solid objects], to gościu najnormalniej w świecie ześlizguje się z platformy w stronę o nazwie lewa.

 

Cały dzień myślenia i wszystko na nic :crying: .

 

A że jestem [średnio początkujący], a nigdzie nie ma DOBRYCH tutoriali, uczę się na błędach, oraz na forum :-)

 

Wielkie dzięks za każdy nadesłany post, o ile z (p)odpowiedzią :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Chodzi o Paralaxx scrolling? Ogólna zasada jest taka, że inne warstwy nie powinny wpływać na grę, ruch gracza. Nie rozumiem za bardzo o co tobie chodzi, ale może tutaj tkwi gdzieś błąd? Warto by jakoś resztę obiektów odseparować np. dać zmienną warstwa_wlasciwa = false / true i teraz przy akcjach sprawdzac czy obiekt nalezy do danej warstwy, albo po prostu odznaczyc tym obiektom solid (ale potem musisz uwazac na empty). Mozna takze zrobic na zasadzie parent, a mianowicie tworzysz obiekt o nazwie warstwa_1 i teraz pare obiektow, ktore za parent maja warstwa_1, dzieki temu beda one identyfikowane jako warstwa_1, takie grupowanie obiektow jest baaaardzo pomocne w niektorych wypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - nie chce mi się zakładać strony dla jednego problemiku

2 - Nie wiem po prostu jak zrobić kolizję z 3 warstwą, kiedy są 4 (tak, teraz cztery) o takiej samej wielkości, lecz różnych obrazkach.

3 - wejdźcie na http://metalslug.gry-online.pl/pl/arch08-02.php#14 i spróbujcie zrobić coś takiego jak te platformy z metal slug: code g (jest w dziale download)

4 - a tak OffTopic, zna ktoś może jakiś DARMOWY serwer obsługujący php i dający powyżej 5mb??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

 

Grał może kto kiedyś w Metal Slug: Code G (wersję alpha oczywiście)??

 

Można w niej zaobserwować nakładanie warstw planszy, tj. najpierw tło, potem to, co ma być za bohaterem, potem to co przed nim (np. drzewa, które mają go zasłaniać).

 

W mojej grze mam takie warstwy:

1:Tło

2:Elementy upiększające (tj. to, co za bohaterem :-) )

3:Bohater

4:Obiekty (np. platformy itp)

5:Elementy zasłaniające (to, co przed bohaterem)

 

jednak kiedy robię kolizję bohatera z obiektami, mam duuuuuuużo problemów.

 

min. jest taki problem, że kiedy to robię normalną drogą, to gościu grzęźnie w platformie.

 

"normalna droga" to dla mnie:

[w kolizji:]

[vspeed=0]

 

kiedy dodaję jeszcze [move to contact position: direction:direction, maximum:12, Only solid objects], to gościu najnormalniej w świecie ześlizguje się z platformy w stronę o nazwie lewa.

 

Cały dzień myślenia i wszystko na nic  :crying: .

 

A że jestem [średnio początkujący], a nigdzie nie ma DOBRYCH tutoriali, uczę się na błędach, oraz na forum :-)

 

Wielkie dzięks za każdy nadesłany post, o ile z (p)odpowiedzią  :thumbsup: .

 

 

 

 

 

[---------------------------------------------------------------------------------------------]

 

Przepraszam prosze mi przeslac ta gre na e-mail michal_1992@buziaczek.onet.pl

podasz mi twoj e-mail i ja ocenie oki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na e-mail michal_1992@buziaczek.onet.pl

Jak coś to na michal_1992@buziaczek.pl :P

Pozatym jak możesz oceniać tą grę jak nawet nie zrobił tej podstawy gry?

Jeszcze raz pozatym jak będzie chciał ją pokazać to da ją na to forum.

Znów pozatym nie cytuj tak bo ostrzeżenie dostaniesz (ciekawe od kogo :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...