dandi8 Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2004 Siema! Grał może kto kiedyś w Metal Slug: Code G (wersję alpha oczywiście)?? Można w niej zaobserwować nakładanie warstw planszy, tj. najpierw tło, potem to, co ma być za bohaterem, potem to co przed nim (np. drzewa, które mają go zasłaniać). W mojej grze mam takie warstwy: 1:Tło 2:Elementy upiększające (tj. to, co za bohaterem :-) ) 3:Bohater 4:Obiekty (np. platformy itp) 5:Elementy zasłaniające (to, co przed bohaterem) jednak kiedy robię kolizję bohatera z obiektami, mam duuuuuuużo problemów. min. jest taki problem, że kiedy to robię normalną drogą, to gościu grzęźnie w platformie. "normalna droga" to dla mnie: [w kolizji:] [vspeed=0] kiedy dodaję jeszcze [move to contact position: direction:direction, maximum:12, Only solid objects], to gościu najnormalniej w świecie ześlizguje się z platformy w stronę o nazwie lewa. Cały dzień myślenia i wszystko na nic :crying: . A że jestem [średnio początkujący], a nigdzie nie ma DOBRYCH tutoriali, uczę się na błędach, oraz na forum :-) Wielkie dzięks za każdy nadesłany post, o ile z (p)odpowiedzią :thumbsup: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 13 Sierpnia 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2004 Chodzi o Paralaxx scrolling? Ogólna zasada jest taka, że inne warstwy nie powinny wpływać na grę, ruch gracza. Nie rozumiem za bardzo o co tobie chodzi, ale może tutaj tkwi gdzieś błąd? Warto by jakoś resztę obiektów odseparować np. dać zmienną warstwa_wlasciwa = false / true i teraz przy akcjach sprawdzac czy obiekt nalezy do danej warstwy, albo po prostu odznaczyc tym obiektom solid (ale potem musisz uwazac na empty). Mozna takze zrobic na zasadzie parent, a mianowicie tworzysz obiekt o nazwie warstwa_1 i teraz pare obiektow, ktore za parent maja warstwa_1, dzieki temu beda one identyfikowane jako warstwa_1, takie grupowanie obiektow jest baaaardzo pomocne w niektorych wypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dandi8 Opublikowano 13 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2004 nie, nie, kompletnie nie o to mi chodzi (widać że nie grałeś w ms: code g :-) ). nałożyłem na siebie kilka warstw, zrobiłem kolizję z jedną (TYLKO ona ma SOLID), i mam błędy. a co do, Paralaxx scrolling, to nie mam pojęcia, co to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 To może załącz gmd'eka to wtedy wszyscy się dowiemy o co dokładnie chodzi. No i oczywiście spróbujemy pomóc...:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dandi8 Opublikowano 14 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2004 tesh nad tym myślałem, ale jak to zrobić, nie mając strony?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Zakładasz konto na dhost.info i masz :P . Tak pozatym to napisz dokładniej o co CI chodzi. Nie poddam się tak łatwo. :D Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dandi8 Opublikowano 15 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2004 1 - nie chce mi się zakładać strony dla jednego problemiku 2 - Nie wiem po prostu jak zrobić kolizję z 3 warstwą, kiedy są 4 (tak, teraz cztery) o takiej samej wielkości, lecz różnych obrazkach. 3 - wejdźcie na http://metalslug.gry-online.pl/pl/arch08-02.php#14 i spróbujcie zrobić coś takiego jak te platformy z metal slug: code g (jest w dziale download) 4 - a tak OffTopic, zna ktoś może jakiś DARMOWY serwer obsługujący php i dający powyżej 5mb?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Serwer: dałem CI adres serwa z PHP, MYSQL, 300GB TRANSFER, 100MB DYSK. Jak chcesz to powtarzam: http://dhost.info A z tą kolizją: Spróbuj z trzema objektami z którego każdy jest inną warstwą i już. Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dandi8 Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Ciekawa propozycja, tyle że ten twój dhost.info nie działa. I na temat kolizji: Przecież mam, tyle że 4 warstwy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2004 4 warstwy = 4 objekty logiczne chyba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dandi8 Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2004 Trochę nie rozumiem twojego przesłania Marmot... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Tyle ile jest warstw, tyle jest objektów. Objekty które są warstwami 2, 3, 4 są nie widoczne. Na jednym z nich robisz akcję kolizji i masz oto o co tobie chodzi (no, zbliżone do tego :P ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mi_ch_U Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Siema! Grał może kto kiedyś w Metal Slug: Code G (wersję alpha oczywiście)?? Można w niej zaobserwować nakładanie warstw planszy, tj. najpierw tło, potem to, co ma być za bohaterem, potem to co przed nim (np. drzewa, które mają go zasłaniać). W mojej grze mam takie warstwy: 1:Tło 2:Elementy upiększające (tj. to, co za bohaterem :-) ) 3:Bohater 4:Obiekty (np. platformy itp) 5:Elementy zasłaniające (to, co przed bohaterem) jednak kiedy robię kolizję bohatera z obiektami, mam duuuuuuużo problemów. min. jest taki problem, że kiedy to robię normalną drogą, to gościu grzęźnie w platformie. "normalna droga" to dla mnie: [w kolizji:] [vspeed=0] kiedy dodaję jeszcze [move to contact position: direction:direction, maximum:12, Only solid objects], to gościu najnormalniej w świecie ześlizguje się z platformy w stronę o nazwie lewa. Cały dzień myślenia i wszystko na nic :crying: . A że jestem [średnio początkujący], a nigdzie nie ma DOBRYCH tutoriali, uczę się na błędach, oraz na forum :-) Wielkie dzięks za każdy nadesłany post, o ile z (p)odpowiedzią :thumbsup: . <{POST_SNAPBACK}> [---------------------------------------------------------------------------------------------] Przepraszam prosze mi przeslac ta gre na e-mail michal_1992@buziaczek.onet.pl podasz mi twoj e-mail i ja ocenie oki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 18 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2004 na e-mail michal_1992@buziaczek.onet.pl <{POST_SNAPBACK}> Jak coś to na michal_1992@buziaczek.pl :P Pozatym jak możesz oceniać tą grę jak nawet nie zrobił tej podstawy gry? Jeszcze raz pozatym jak będzie chciał ją pokazać to da ją na to forum. Znów pozatym nie cytuj tak bo ostrzeżenie dostaniesz (ciekawe od kogo :) ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się