Skocz do zawartości

Chamski kod


Matthew

Rekomendowane odpowiedzi

if (bron <> noone)
{
with (bron) instance_destroy();
bron = noone;
}
bron = instance_create(x,y,ekwipunek_obj[dany_ekw]);

Jak widać ten kod sprawia, że jeśli zmienna "bron" ma jakąś wartość (w grze oznacza: ma broń)

to zostaje zniszczona i przypisuję jej wartość noone po czym ją znowu tworzę i przypisuję id.

Ale to nie działa! Tzn. wyświetlają się błędy, które mówią że "broń" nie istnieje lub nie posiada takich zmiennych. :( O co tu łazi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.... A po co niszczonemu obiektowi zmieniać zmienną broń na noone?
Sam nie wiem, tak napisałem... ale już wiem (znowu) poradziłem sobie sam: zauważyłem, że są wyświetlane błędy gdy jest tworzona broń. Sprawdziłem i zauważyłem to: undefined "obrazenia" ale na image_xscale nie zwróciło uwagi, które umieściłem w stepie. Więc błąd wyskakuje wtedy gdy ma się wykonać jakaś akcja związana ze zmiennymi zdefiniowanymi przeze mnie, problem jest więc w creacie gdzie są definiowane zmienne. Bron ma parenta więc w jej creacie akcje zostają zignorowane. Aby do tego nie dochodziło trzeba było tylko wstawić klocek "Call inherited event" czy jakoś tak i wuala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze.. jesteś genialny :P Zamiast naprawić cieknący dach podstawiasz miski w miejsca gdzie zcieka woda.. Na jakis czas to wystarczy ale w programowaniu to nie jest najlepszy sposob na rozwiązywanie problemów.

P.S. Nie oczekuj że ktoś Ci pomoże skoro nie wiesz w czym problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...