Matthew Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 if (bron <> noone) { with (bron) instance_destroy(); bron = noone; } bron = instance_create(x,y,ekwipunek_obj[dany_ekw]); Jak widać ten kod sprawia, że jeśli zmienna "bron" ma jakąś wartość (w grze oznacza: ma broń) to zostaje zniszczona i przypisuję jej wartość noone po czym ją znowu tworzę i przypisuję id. Ale to nie działa! Tzn. wyświetlają się błędy, które mówią że "broń" nie istnieje lub nie posiada takich zmiennych. :( O co tu łazi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 with (bron) instance_destroy(); bron = noone niszczysz obiekt i potem chcesz mu przypisac wartosc? edit. przeczytalem to 10 razy, zrozumialem, sprawdzilem, u mnie zadnych bledow nie ma. edit2 noone to -4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 "bron" to zmienna. Niszczę obiekt o id "bron", a potem przypisuję mu wartosc noone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 noone o ile się nie myle ma wartość -4 lub -1. Poza tym robi się to tak: if instance_exists(bron) { with (bron) instance_destroy(); bron = noone; } bron = instance_create(x,y,ekwipunek_obj[dany_ekw]); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Września 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Hm.... A po co niszczonemu obiektowi zmieniać zmienną broń na noone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Hm.... A po co niszczonemu obiektowi zmieniać zmienną broń na noone?Sam nie wiem, tak napisałem... ale już wiem (znowu) poradziłem sobie sam: zauważyłem, że są wyświetlane błędy gdy jest tworzona broń. Sprawdziłem i zauważyłem to: undefined "obrazenia" ale na image_xscale nie zwróciło uwagi, które umieściłem w stepie. Więc błąd wyskakuje wtedy gdy ma się wykonać jakaś akcja związana ze zmiennymi zdefiniowanymi przeze mnie, problem jest więc w creacie gdzie są definiowane zmienne. Bron ma parenta więc w jej creacie akcje zostają zignorowane. Aby do tego nie dochodziło trzeba było tylko wstawić klocek "Call inherited event" czy jakoś tak i wuala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Kurcze.. jesteś genialny :P Zamiast naprawić cieknący dach podstawiasz miski w miejsca gdzie zcieka woda.. Na jakis czas to wystarczy ale w programowaniu to nie jest najlepszy sposob na rozwiązywanie problemów. P.S. Nie oczekuj że ktoś Ci pomoże skoro nie wiesz w czym problem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się