Skocz do zawartości

String jako fragment kodu


Piedro

Rekomendowane odpowiedzi

możesz też robić obiekty przez object_add i resztę szmelcu, a później wywoływać skrypty z ich eventów przez event_perform_object.

 

execute_string i execute_file są od cholery wolne, a ta metoda nie jest. dlatego szkoda, że musieli wywalić object_add w gmstudio.

 

a tak poza tym pamiętaj, że możesz sobie wrzucić nazwy skryptów do tablicy, a następnie wykonywać odpowiedni przez script_execute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha. dałoby się zrobić wiele technik zrobić jednym skrypcie? (np za pomocą swiitchów)?
zależy co masz na myśli mówiąc "technik". można sobie zrobić zmienną a, a później w skrypcie w obiekcie dać switcha (ale czy to ma sens?). poza tym, możesz dodawać skrypty do eventów obiektów porcjami. składaj sobie jak ci pasuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to sobie po prostu wpisz kod do takiego switcha. nie wiem jednak, czy takie coś to najlepsze rozwiązanie w tym konkretnym przypadku, bo ruchów jest dużo, są zróżnicowane, niektóre trwają więcej niż 1 turę, mają różne priorytety, etc

 

obiekty montujesz za pomocą object_add i innych jak ci się podoba, tak jakbyś to robił w gmie, tyle że dzieje się to podczas samej rozgrywki. można sobie zrobić przed walką 12 obiektów pokemonów z konkretnymi atakami w eventach użytkownika czy coś.

 

a ile może być case'ów w switchu to ja szczerze nie wiem, ale wydaje mi się, że prawie 600 da radę. tyle, że będzie wolno, ale nie powinno to mieć większego znaczenia. można też próbować wczytywać ataki z plików - mając ponad 600 pokemonów i prawie 500 ruchów, bawiłbym się plikami dosyć często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey

[Edit]

W GM-owej dokumentacji nic nie znalazłem. Nie mów, że masz na myśli GMClanową dokumentację............ *sigh*

jak już wspominałem, wywalili tę funkcjonalność z gm:studio. ze względu na to, jak to ustrojstwo działa, domyślam się, że zamiennika po prostu nie znajdziesz - będziesz musiał podejść do sprawy inaczej, na przykład przypisując skrypty do tablicy, a później odpalając je przez script_execute.

 

jeżeli się mylę, poprawcie.

 

w gm8.1 jest to operowanie object_add, object_event_add, object_delete i event_perform_object. czasami może jeszcze object_event_clear.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł na obejście dla ataków takich które wymagają warunku "if", bo to była bolączka. Przed wykonaniem skryptu ruchu sprawdź jego id "and" reszta warunku.

Wszyskie ruchy sa w tablicy. Przeczytaj id ruchu, sprawdź warunek, wykonaj skrypt używając danych z tablicy. else "but it failed!"

[Edit]

Switche działają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeee ich verstehe nicht. :/
nieumiem germanski, ale jezeli cos nielapies to moze zapytaj jak cloviek?

link chyba ok.

a ze po czesku, to nic nieskodzi, GML jest ten sam po obu stronach granicy.

gml byl pisany pro GM8.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieumiem germanski, ale jezeli cos nielapies to moze zapytaj jak cloviek?

link chyba ok.

a ze po czesku, to nic nieskodzi, GML jest ten sam po obu stronach granicy.

gml byl pisany pro GM8.0

Na razie mam już rozwiązanie. Dzięki za dobre chęci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...