Dawidsu Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Mam problem z pathami. Chciałem użyć ich w niestandardowy sposób. Każdy path ma kilka punktów. Próbowałem zaprogramować wyznaczanie direction do kolejnych punktów patha. Problem w tym, że nie działa to zbyt dobrze. Rozłożyłem sprawę na części pierwsze i zobaczyłem, że winne są chyba akcje pozyskiwania pozycji punktu patha. Sprawdźcie ten kod. Wyrysuje on na planszy kolejne punkty patha. Przynajmniej powinien. :P Create path_start(path_kal,0,0,0); o=path_get_number(path_index); m = 1/o; n=0; Draw for (i=0; i<1; i+=m) {draw_circle_color( path_get_point_x(path_index,i), path_get_point_y(path_index,i), 5,c_red,c_red,0)} Sprawdzałem, jak działa sam path. Wszystko gra. Ale przy użyciu path_get_point_x / y wszystkie punkty od 0.2 do 1 (0 - początek, 1 - koniec patha) kod rysuje na miejscu 0.2. :( EDIT: raczej wszystkie punkty od 0.1 do 1. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 for (i=0; i<o; i+=1) {draw_circle_color( path_get_point_x(path_index,i), path_get_point_y(path_index,i), 5,c_red,c_red,0)} to rysowanie wszystkich punktów. Co do direction: muszę trochę więcej popracować nad tym... EDIT: wg. nazwy tematu: chcesz aby postać poruszała się po patchu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 8 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 BŁĄD! Sam go zauważyłem. Rozpędziłem się przy czytaniu helpa i teraz widzę, że przy path_get_point_x / _y pozycje są ustalane pełnymi liczbami. Czyli 0 - pierwsza 1 - druga itd. Przy path_get_x / _y używa się pozycji zawartych pomiędzy 0 a 1. Prawidłowy kod: Create path_start(path_kal,0,0,0); o=path_get_number(path_index); Draw for (i=0; i<o; i+=1) {draw_circle_color( path_get_point_x(path_index,i), path_get_point_y(path_index,i), 5,c_red,c_red,0)} Sorry za kłopot. :P Zbanujcie mnie za karę. :P @Matthew: chcę, żeby obiekt obierał direction do kolejnych punktów patha. Ale teraz, gdy wiem gdzie jest błąd, poradzę sobie! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się