pawel_bmx Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Witam! Domyślam się, że w standardzie GM'a nie ma wbudowanych komend do obsługi portów. Czy zna ktoś jakąś biblioteke do operacji na portach? Chodzi mi głównie o to żeby sprawdzić jakie porty są aktualnie otwarte / zamknięte i o blokowanie portów. Drugi problem mam z konsolą. Mam taki kod w obiekcie Console: W Create: i = 1; // musze zadeklarować zmienną wewnętrzną, W Press Enter: a = get_string("",""); switch a { case "window_alpha="+string(i): global.window_alpha = i; break; // inne komendy... default: show_message("Złe polecenie"); break; } Chodzi mi o to żeby ustawić alpha dla okna przy użyciu konsoli, wpisuje polecenie window_alpha=i, gdzie i jest zmienną, którą mogę podać, np. pisze window_alpha=0.4 i alpha ustawia się na 0.4. Problem w tym, że w create nadałem zmiennej "i" wartość 1 i teraz polecenia działa mi tylko dla i = 1. W sumie to oczywiste, że tak działa, ale jak to zmienić żebym mógł podać dowolną wartość zmiennej "i"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 próbuj coś pokombinować z tym int = get_integer('Zmień przezroczystość (0-100):',global.window_alpha*100); global.window_alpha = int/100; Edit: Aha to bardzo przepraszam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Jemu chodzi o to żeby podawać do konsoli całe komendy, np. "window_alpha=5", a nie tylko "5" :P Mam nadzieje że to ci pomoże var_string = get_string('Wpisz komende do konsoli:', ''); // string wpisany przez usera var_name = string_copy(var_string, 0, string_pos('=', var_string) - 1); // nazwa komendy var_value = string_copy(var_string, string_pos('=', var_string) + 1, string_length(var_string)); // wartosc komendy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 8 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Hmm, niby rozumiem o co chodzi, ale nie umiem umiejscowić tego w kodzie :mellow: . Rozumiem to tak, że w moim przypadku var_stringiem jest "a", a var_value to wartość zmiennej którą chce zmienić (w moim przypadku global.window_alpha). Zakol musze zrobić tak jak mówisz, ale przy użyciu "switch a", czyli nie wiem co wpisać po case ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 switch (var_name) { case (jakas_nazwa1): {global.jakasnazwa1 = var_value; break;} case (jakas_nazwa2): {global.jakasnazwa2 = var_value; break;} case (jakas_nazwa3): {global.jakasnazwa3 = var_value; break;} } Do tego mozesz jeszcze dorobic jakies zabezpieczenia, np. zeby ktos nie wpisal zlej skladni (komenda === 15, 5) itp. etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się