Ignifil Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Hej, chciałbym zrobić tak żeby postać poruszała się do wyznaczonego przez kliknięcie myszką punktu, omijając przy tym solidne obiekty, ale nie mam pojęcia jak się za to zabrać, miałem kilkuletnią przerwe w robieniu gier i już kompletnie nic nie pamiętam :C pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 global left pressed: GML xx=mouse_x yy=mouse_y Step: GML mp_potential_step(xx,yy,spd,0) Tak najprościej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Okej, dzięki, zaraz sprawdzę :P edit: Wyskakuje mi błąd ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object Hero: Error in code at line 1: mp_potential_step(xx,yy,5,0) ^ at position 19: Unknown variable xx Wpisałem w global left pressed GML xx=mouse_x yy=mouse_y a pod spodem GML move_towards_point(xx,yy,5) ale problem jest taki, że postać podąża za myszką, ale nie omija solidnych obiektów, tylko przez nie po prostu przechodzi, nie wiem czemu, tak jakby gm nie czytał solidów jako solidy, nie wiem o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Zainicjuj zmienne w create GML xx=0 yy=0 A w miejsce "spd" wpisz prędkość jaką chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Wpisałem Twój kod, ale teraz postać na samym starcie zaczyna lecieć w góre ekranu. Jak klikne w jakieś miejsce to jest spoko i bohater tam idzie, ale moja gra to coś w stylu dungeona i przy wchodzeniu w tunele postać zamiast wejść pomiędzy soli po prostu zaczyna się kręcić w kółko przy wejściu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Wpisałem w global left pressed GML xx=mouse_x yy=mouse_y a pod spodem GML move_towards_point(xx,yy,5) ale problem jest taki, że postać podąża za myszką, ale nie omija solidnych obiektów, tylko przez nie po prostu przechodzi, nie wiem czemu, tak jakby gm nie czytał solidów jako solidy, nie wiem o co chodzi Bo funkcja move_towards_point nie omija obiektów, użyj mp_potential_step, tak jak ci pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Pomyśl dlaczego tak się dzieje na starcie, użyj odpowiednich warunków, żeby tak się nie działo. Jeśli chcesz dobre wyszukiwanie ścieżek, to Nirvan ostatnio robił, zapytaj go :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Spoko, pokombinuje coś, w każdym razie wielkie dzięki za pomoc, mam teraz przynajmniej jakiś punk zaczepienia :D Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się