Teodor Dżem Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam! Potrzebuje pomocy w jednej sprawie, chodzi o rozdzielczość gry. A dokładnie o jej zmianę podczas rozgrywki np.: "Ustawiłem w room 1280x720 a podczas rozgrywki można zmienić za pomocą obiektu z 1280x720 na 640x360(oczywiście to jedna z wielu rozdzielczości do wyboru)" Jak takie coś zrobić, oczywiście jak ktoś mnie zrozumiał :D Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outlaw Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 proponował bym spróbować z GML room_set_height(room,height); room_set_width(room,width); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teodor Dżem Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Bardzo dziękuje za pomoc i szybką odpowiedz, a jeszcze takie małe pytanie, czy zmniejszy skale sprites'a ze 100% na przykładowo 75%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Skaluj viewa zamiast zmieniać wielkość rooma.Robisz sobie zoom na viewie i masz skalowanie wszystiego co jest na ekranie ;) Zobacz ten przykład jak nie potrafisz sam tego zrobić: https://gmclan.org/index.php?plik=210 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teodor Dżem Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Dziękuje, natychmiast sprawdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teodor Dżem Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Jednak to nie to co szukam, mnie chodzi o takie coś jak w grze "Mark Of The Ninja" że postać ma wysokość ok.300px na 350px, a jak zmieni się rozdzielczość na mniejszą to postać też się zmniejsza, oczywiście wszystko w okienku a nie na pełnym ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
outlaw Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 ja w swoim projekcie mam coś takiego: GML screen_width = display_get_width(); screen_height= display_get_height(); screen_colordepth = display_get_colordepth(); screen_frequency = display_get_frequency(); game_room=NAZWA_ROOM; room_set_view(game_room,0,1,0,0,600 * screen_width/screen_height ,600,0,0,screen_width,screen_height,0,0,0,0,0); room_set_view_enabled(game_room,1); room_set_code(game_room," window_set_fullscreen(1)"); room_set_background_color(game_room,c_white,1); room_goto(game_room); mam to w osobnym roomie, wyświetlanym na początku, stąd te room_goto. co prawda dla fullscreen'a ale przy kilku zmianach da się to podpasować, tak myślę ten room_set_view pozwala skalować sprity, z tego co udało mi się zauważyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teodor Dżem Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Bardzo dziękuje za pomoc, naprawdę to mi się przydało, pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się