iPablo Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 No więc chciałbym aby było tak, że w mojej grze RPG przechodząc z pokoju do pokoju obj_player pojawia się w innym miejscu w zależności od tego czy przyszedłem z pokoju czy z pokoju niżej. Macie jakieś example lub skrypty? Lub jakieś pomysły...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Prosty if? GML if( player.y < 0 ) { room_goto(room_gora); } else if( player.y > room_height ) { room_goto(room_dol); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iPablo Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Prosty if? GML if( player.y < 0 ) { room_goto(room_gora); } else if( player.y > room_height ) { room_goto(room_dol); } Nie o to mi chodziło. Chciałbym, żeby obiekt pojawiał się ze strony ścieżki z której przyszedł. Bo jak jest normalne przejście z roomu do roomu to obiekt zawsze w tym samym miejscu się pojawia. Ma być tak, że jak przejdę z pokoju room1 do room2 to player będzie w innym miejscu niż jakbym przeszedł z room3 do room2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 uwaga, głupi, nieoptymalny pomysł 1.W przechodzeniu wstawiasz w zmienna globalna ostatni room w jakim byl bohater, np GML if(player.y<0){ global.ostatniroom=room //zapisujesz terazniejszy rom room_goto(nowy_room)//i przechodzisz do innego } 2.teraz w room_start evencie (czy jakos tak) sprawdzasz w jakim jest i w jakim był. a)Albo mozolnie ifami (jeśli masz tylko 2,3 roomy to mysle, ze to mniej pracy) GML if(room==0){ if global.ostatniroom==1{ x=100 y=100 } //tutaj jeszcze kilka } //tutaj tez pewnie jeszcze kilka</span></span></span> b)Albo mozesz zrobic tablice z pozycjami (gdzieś w jakimś creacie jakiegoś obiektu, bo game_start działa po creacie, co jest dziwne) GML global.pocyzja_x[room0,room1]=100 // jak przejdziesz z room0 do room1 to x=100 global.pocyzja_y[room0,room1]=100 // jak przejdziesz z room0 do room1 to y=100 global.pocyzja_x[room0,room2]=100 // jak przejdziesz z room0 do room2 to x=100 global.pocyzja_y[room0,room2]=100 // jak przejdziesz z room0 do room2 to y=100 global.pocyzja_x[room0,room3]=100 // jak przejdziesz z room0 do room3 to x=100 global.pocyzja_y[room0,room3]=100 // jak przejdziesz z room0 do room3 to y=100</span></span></span> itd. i zamiast tymi ifami sprawdzac, jak na górze, to robisz wtedy GML x=global.pocyzja_x[global.ostatniroom,room] y=global.pocyzja_y[global.ostatniroom,room] e: mam nadzieje, ze o to chodziło, i że nie ma błędu (oprócz jednej literówki, ale nie chce mi sie jej zmieniac) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iPablo Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 uwaga, głupi, nieoptymalny pomysł 1.W przechodzeniu wstawiasz w zmienna globalna ostatni room w jakim byl bohater, np GML if(player.y<0){ global.ostatniroom=room //zapisujesz terazniejszy rom room_goto(nowy_room)//i przechodzisz do innego } 2.teraz w room_start evencie (czy jakos tak) sprawdzasz w jakim jest i w jakim był. a)Albo mozolnie ifami (jeśli masz tylko 2,3 roomy to mysle, ze to mniej pracy) GML if(room==0){ if global.ostatniroom==1{ x=100 y=100 } //tutaj jeszcze kilka } //tutaj tez pewnie jeszcze kilka</span></span></span></span> b)Albo mozesz zrobic tablice z pozycjami (gdzieś w jakimś creacie jakiegoś obiektu, bo game_start działa po creacie, co jest dziwne) GML global.pocyzja_x[room0,room1]=100 // jak przejdziesz z room0 do room1 to x=100 global.pocyzja_y[room0,room1]=100 // jak przejdziesz z room0 do room1 to y=100 global.pocyzja_x[room0,room2]=100 // jak przejdziesz z room0 do room2 to x=100 global.pocyzja_y[room0,room2]=100 // jak przejdziesz z room0 do room2 to y=100 global.pocyzja_x[room0,room3]=100 // jak przejdziesz z room0 do room3 to x=100 global.pocyzja_y[room0,room3]=100 // jak przejdziesz z room0 do room3 to y=100</span></span></span></span> itd. i zamiast tymi ifami sprawdzac, jak na górze, to robisz wtedy GML x=global.pocyzja_x[global.ostatniroom,room] y=global.pocyzja_y[global.ostatniroom,room] e: mam nadzieje, ze o to chodziło, i że nie ma błędu (oprócz jednej literówki, ale nie chce mi sie jej zmieniac) Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się