Pablo-GM Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam , problem z którym walczę od dłuższego czasu przedstawia się w sposób następujący: Mam 4 obiekty odpowiadające slotom plecaka , każde z nich podpinam pod view , aby podążały za kamerą . Dochodzi do tego obiekt oDynamit , który jest jednym z tych , który można podnieść, gdy klikam na niego prawym przyciskiem myszy jego pozycja zmienia się tylko raz , natomiast według mojego założenia powinien poruszać się wraz ze swoim slotem(troszeczke masło maślane , lecz nie jestem w stanie inaczej , dokładniej tego opisać) . kod obiektu oDynamit: GML Create: w_plecaku=0 Right Pressed: if w_plecaku = 0 { scr_do_plecaka()//skrypt ktory bedzie nam wsadzal przedmioty do plecaka, o tym za chwile } else if w_plecaku = 1 { scr_na_ziemie()//ten skrypt wyrzuca nam przedmiot z plecaka na ziemie } skrypt do plecaka: GML if global.pelny_plecak1 = false//pytanie czy to miejsce w plecaku jest pelne { x = o_plecak1.x; y = o_plecak1.y;//to przenosi widok miecza do plecaka w_plecaku = 1;//zmienna ktora mowi ze przedmiot jest w plecaku global.pelny_plecak1 = true;//ta zmienna to niespodzianka co? mowi ze to miejsce w plecaku jest 'pelne' wiecej w dalszej czesci postu. persistent = true;//to ci sie przyda jesli twoj rpg ma wiecej roomow niz jeden. } else if global.pelny_plecak2 = false { x = o_plecak2.x; y = o_plecak2.y; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; } else if global.pelny_plecak3 = false { x = o_plecak3.x; y = o_plecak3.y; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak3 = true; persistent = true; } else if global.pelny_plecak4 = false { x = o_plecak4.x; y = o_plecak4.y; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak4 = true; persistent = true; } oraz dla przykładu jeden ze "slotów" GML Create: global.pelny_plecak1 = false; global.pelny_plecak2 = false; global.pelny_plecak3 = false; global.pelny_plecak4 = false; End Step: x=view_xview+221 y=view_yview+443 Draw: draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,view_xview+221,view_yview+443,1,image_yscale,0,c_white,image_alpha) Doskonale zdaje sobie sprawę , że problem leży w fakcie kliknięcia prawego przycisku myszy na obiekt Dynamitu , po czym pozycja zgodnie ze skryptem zmienia się tylko raz , niestety nie potrafię tego w żaden sposób zreperować, aby np zmieniała się co step czy coś w tym stylu . PS Korzystam z przykładu plecaka DavidaDark Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Dodaj do o_plecakX zmienną obj i w niej trzymaj id obiektu który jest w tym slocie, a w step obj.x=x obj.y=y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Niestety Twoje rozwiązanie nie przyniosło oczekiwanego efektu , może wynikła tu moja ułomność , może coś źle zastosowałem ale szczerze wątpie , dalej proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Raczej to nie ma prawa nie działać, może nie przypisujesz id obiektu do zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się