trolu122 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 tak sobie ostatnio rozmyślełem, choć nie wydałem oficjalnie jeszcze żadnej pożądnej gry, to od początku mojej zabawy w to, nazwijmy to "tworzenie gier" minęło już jakieś 9-10 lat. pewnie wielu z was zaczynało podobnie, znalazło gdzieś w necie czy gazecie jakiś program do tworzenia gier, stwierdziło że to może być coś fajnego no i sie zaczęło, poznawanie tego wszystkiego, planowanie i majstrowanie tych "swoich pierwszych gier". to niesamowite uczucie i radość kiedy można było powiedzieć: zrobiłem gre, pokazać ją kumplom idt. pamiętacie ten swój pierwszy raz? jak już sie złapie bakcyla produkcje stają sie coraz lepsze, umiemy coraz wiecej a to daje nam wieksze pole do popisu i wieksze możliwości. aż dochodzimy do momentu w którym stwierdzamy, że umiemy sporo, sprawia nam to frajdę, więc zastanawiamy się czy możnaby na tym zarobić? no właśnie... robie gry. nie wyróżniają się się jakoś szczególnie spośród innych, nie są jakieś odkrywcze i innowacyjne ale są solidne. da sie w nie grać, grafika jest przyjemna dla oka. jak na czymś takim zarobić? i czy da sie na czymś takim zarobic? czy tworząc tylko "dobre" gry, można mieć ze tego jakieś zyski? czy jeśli nie wymyślimy czegoś na miare minecrafta to nie ma co o tym marzyć? takie oto przemyślenia mnie ostatnio naszły i tu pytanie do ludzi którzy sie orientują - jak konkretnie zaraobic na grze. zakładamy że mamy już wykupioną licencje i gotową gre. kolejna sprawa którą chce poruszyć to portale dofinansowywujące typu kickstarte itp. przykładzik pierwszy: http://8bitfunding.com/project_details.php?p_id=221 projekt zebrał 500$. a powiedzmy sobie szczerze nie jest to jakieś cudo, wygląda raczej jak przykład gry platformowej z gmc, grałem w demo, troszke zbugowane i poza miła grafiką nie ma tutaj nic. ale 500$ zebrało... przykładzik drugi: http://www.kickstarter.com/projects/urealm...st?ref=category 118 824 $ no to już są ogromne pieniądze, a po przeliczeniu na zł to już w ogóle w opisach można zazwyczaj przeczytać że kasa zostanie wykorzystana na grafika, muzyka i itd, u nas w polsce nie ma chyba czegos takiego jak na zachodzie czy gdzie indziej i my skrobiemy wszystko sami, sami tworzymy grafike, sami robimy muzyke itd. się ropisałem.... mam nadzieje że ktoś to przeczyta, zrozumie o co mi chodzi i może zabierze głos w dyskusji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Wg mnie nie trzeba robić niczego na miarę minecrafta aby zarobić. Zwykłe platformówki a porządnie wykonane z ładną grafiką i przyzwoitymi dźwiękami wystarczą. Weźmy pod uwagę np hell yeah wrath of the dead rabbit. Jest to platformówka, grafika fajna, dobrze wykonana dźwięki fajne. Kosztuje 13 euro i jest dość popularna. Albo taki Rayman Orgins czy Super Meat Boy. Gry nie są zbyt rozbudowane ale przyjemnie się gra fajne efekty dźwiękowe, miła grafika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Innym przykładem może być Angry Birds. Przecież jest masę flashówek które polegają na niszczeniu zamku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 takiego Raymana to może akurat jednej osobie cieżko by bylo zrobić bo tam grafika już jest troche lepsza. ale cos w stylu Super meat boya czemu nie, prawda? No i własnie taki Kowalski zrobił coś podobnego i jak to teraz sprzedać? gdzie sie z tym udac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Też mnie to interesuje i wydaje mi się, że: 1) Po prostu zrobić system płatności za pomocą np homepay i sms/przelewem będziesz dostawał 50% zysków. Gdzieś na necie to umieścić i jeśli ma się kod zakupiony to można pobrać. 2) Jakoś załatwić sobię na steam. Najlepiej spytać się teegee, on sprzedaje gry i się na tym zna. Edit: Obczajcie grę bit.trip runner taka prosta a kosztuje aż 8 euro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 3 Lutego 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 czy tworząc tylko "dobre" gry, można mieć ze tego jakieś zyski? tak -> gry flashowe/mobile opcjonalnie jakaś nisza u nas w polsce nie ma chyba czegos takiego jak na zachodzie czy gdzie indziej i my skrobiemy wszystko sami, sami tworzymy grafike, sami robimy muzyke itd. lol co do sprzedawania gry to google, naprawdę nie jest to skomplikowane, jak będziesz miał grę to nie będzie to problem, póki nie masz to bez różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Edit: Obczajcie grę bit.trip runner taka prosta a kosztuje aż 8 euro! musicie polaczki zrozumiec ze osiem ojro to jest taniocha jak ktos zrobi fajna gre to nie wazne czy 8 czy 15 kosztuje dla wiekszosic bo i tak kupia jak sie spodoba a takie polaki srajace sie o cene i tak nie kupia nawet taniej bardzo fajnie to cinders pokazalo jak teege sie wypowiadal ile mial zakupow z polski :) 25$ chyba kosztowala jego gra, ale jako ze mi sie podobala po zagraniu w demko siegnalem po karte niemal natychmiast, kto chce to kupi, proste, kto sie wacha i kreci nosem na forum ze przydrogo w 99% przypadkow nie kupuje i tak czy siak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 3 Lutego 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 25$ chyba kosztowala jego gra, ale jako ze mi sie podobala po zagraniu w demko siegnalem po karte niemal natychmiast, kto chce to kupi, proste, kto sie wacha i kreci nosem na forum ze przydrogo w 99% przypadkow nie kupuje i tak czy siak dodaj, że teegee dał 50% zniżki dla polaków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 kupowalem jak nie bylo ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się