edox Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 witam jak napisać dziennik do gry. będzie on w lewym górnym rogu, będzie informował o akcji. np atak na przeciwnika -=Struner=- atak na przeciwnika -=Struner=- przerwany albo zestrzelenie oraz co otrzymuje czyli np otrzymałeś zmienna uridium nie mam pomysłu jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 2 Lutego 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 tablica z wiadomościami, dodajesz do tablicy, wyświetlasz najnowsze 5 wpisów, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Taki pierwowzór: Skrypt: dodaj_wpis("jakiś tekst") GML objDziennik.messages+=1; objDziennik.messages[objDziennik.messages,1]=argument0; objDziennik Create: GML messages=0; th=25; //wysokosc linijki tekstu mniejwiecej ts=20; //odstep miedzy linijkami sn=5; //ilość pokazywanych najnowszych wpisów dwidth=400; //szerokosc dziennika</span></span> Draw: GML draw_set_color(c_black); //kolor panelu draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+dwidth,view_yview+th*sn,0); draw_set_color(c_white); //kolor tekstu for(i=messages; i>=max(messages-sn,1); i-=1) { draw_text(view_xview+5, view_yview+ts*(sn-(messages-i)), messages[i,1]); } Edit: Jeśli chcesz, żeby wpisy pojawiały się na odwrót - od góry, to: GML //W linijce: draw_text(view_xview+5, view_yview+ts*(sn-(messages-i)), messages[i,1]); ts*(sn-(messages-i)) /* zamień na */ ts*(messages-i) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 dzięki :) aa i jak dodać wpis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Jeśli już utworzyłeś skrypt o nazwie "dodaj_wpis()" i w jego zawartość wpisałeś podany przeze mnie kod, to później wystarczy tylko wpisać gdzieś np: GML dodaj_wpis("Witaj w grze!"); Takie coś na przykład możesz dać w sekcji Create dowolnego obiektu. Pamiętaj, żeby dodając wpis podczas ataku, który zapewne będzie zakodzony w stepie, używać tej funkcji tylko raz na jeden atak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się