Zając Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Tytuł: Dragon Ball Z: Energy Clash Gatunek: Gra na refleks. Wciskanie strzałek jak najszybciej, bez pomyłek. Opis: Dragon Ball Z: Energy Clash to darmowa gra nad którą pracuję. Grę zdecydowałem się zapowiedzieć, gdyż produkcja nad nią jest już dosyć zaawansowana i jestem pewien, iż skończę ten produkt. Gra polega na wciskaniu strzałek, lecz troszkę inaczej niż w większości produkcji tego typu. Zazwyczaj w takich grach lecą strzałki, a my mamy wciskać je w odpowiednim momencie. Nie tutaj. W DBZ: EC gracz musi jak najszybciej, robiąc jak najmniej pomyłek, ukończyć rząd strzałek przed przeciwnikiem. Kto robi to lepiej, będzie zdobywał przewagę w owym Energy Clash (siłowanie się na energie). Walka składa się z trzech "faz". -Warmup (rozgrzewka) to pierwsza z nich i nie ma na walkę zbyt wielkiego wpływu. Postacie walczą sobie wręcz na ekranie, a my wciskamy strzałki jak najszybciej, nie robiąc błędów. Pierwszy rząd to 1 strzałka, drugi rząd to 2 strzałki, potem 3... i tak aż do dziesięciu. Każda dobrze wciśnięta strzałka daje nam dodatnie punkty. Pomyłka nam je odejmuje. Kto ukończy rząd strzałek przed przeciwnikiem dostaje bonusowe punkty (Połowę dodatnich punktów z ilości strzałek w rzędzie). Kto wygra rozgrzewkę, ten będzie miał ciut przewagi nad przeciwnikiem w chwili zderzenia energii. -Charging (ładowanie) to druga faza walki. Również nie ma ona ogromnego wpływu na przebieg pojedynku. Faza trwa zaledwie kilka sekund, podczas niej musimy wciskać strzałkę jak tylko pojawi się ona na ekranie. Czym więcej strzałek zdążymy wcisnąć poprawnie, tym szybciej nasz pocisk będzie leciał, do momentu zderzenia z pociskiem przeciwnika. -Energy Clash (Siłowanie się na energie) to tytułowa faza pojedynku. Przeciwnicy siłują się na energie, poprzez wypełnianie rzędów 10 strzałek. Tak jak w rozgrzewce, ukończenie rzędu przed przeciwnikiem da nam dodatkowe punkty. Wciśnięcie złej strzałki trochę punktów nam odejmuje. Energia rusza się dopiero po tym jak obaj przeciwnicy ukończą swoje rzędy strzałek. Do tego każdy bezbłędnie ukończony rząd strzałek będzie dawał nam bonus... Jeszcze dokładnie nie wiem jaki, ale zapewne będzie mnożnik do naszych punktów (*1+ 0.1 za każdy ukończony bezbłędnie rząd strzałek, w przypadku błędnie wciśniętej strzałki wraca do 1, czy coś w ten deseń. Nad tym jeszcze nie zacząłem pracować, a wierzcie mi, dużo testuję swoją grę, bo chcę aby była zbalansowana.). Jeżeli energia dojdzie do postaci, to gracz ten przegrywa. Punkty dodatnie/ujemne o których non stop pisałem nie są widoczne w trakcie gry. Po prostu troszkę wyjaśniłem mechanikę gry. Kto wygrywa rozgrzewkę widzimy dopiero po zakończeniu tej fazy, kto wygrywa ładowanie widzimy po tym kogo pocisk leci szybciej no i później widzimy w którą stronę po każdym rzędzie strzałek rusza się energia. W ogóle to dużo się rozpisałem o mechanice gry, niektórym może być ciężko ogarnąć o co mi chodzi. Ale gra sama w sobie jest prosta. Sprowadza się do jednego. Do wciskania strzałek jak najlepiej tylko potrafimy. W grze będzie trochę postaci do wyboru, jednak kim gramy nie ma wpływu na walkę. Jedynie na wygląd naszej postaci. No bo szczerze mówiąc nie wiem na co typ postaci miałby mieć wpływ w mojej produkcji. Mógłbym sprawić aby jedne postaci od innych miały mniej punktów przy wciskaniu strzałek itp itd, ale to się mija z celem, bo po prostu niektórymi postaciami grało by się trudniej i nic więcej. Parę postaci będzie do odblokowania. Grę zacząłem tworzyć głównie o rozrywce przez multiplayer. Będzie łączenie przez TCP/IP. Dla jednego gracza będą dwa tryby, pojedyncza walka przed którą wybieramy poziom trudności, oraz survival w którym staramy się wygrać jak najwięcej walk i zbieramy sobie punkty, będzie high score table. Autorzy: Programowanie: Zając/ Z the Wolf/ jak mnie zwał tak zwał Fabuła: Zając/ Z the Wolf/ jak mnie zwał tak zwał Grafika: Większość z neta, postaram się wymienić w credistach jak najwięcej autorów użytej grafiki. Trochę grafiki robię sam, np menu, interfejs, albo poprawki przy spritesach. Muzyka: Z neta. Screeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Zapowiada się bardzo ciekawie, choć nie jestem fanem gier "na szybkość" to chętnie zagrałbym w Twoją grę. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Nie lubię DB, ale zapowiada się ciekawie. Trzeba to jednak bardziej urozmaicić, bo nawet w obecnej formie nie jest to więcej niż minigierka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Trzeba to jednak bardziej urozmaicić, bo nawet w obecnej formie nie jest to więcej niż minigierka. Jak wpadnie mi do głowy jak to urozmaicić tak żeby nie przepisywać całego kodu, to urozmaicę. W sumie to założenie było żeby zrobić minigierkę, ale solidną, bez bugów. Nie jestem pewien kiedy DBZ: EC zostanie ukończone, ale zapewniam was że nie przestanę pracować nad tym projektem. Co jakiś czas będę informował o postępach w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się