Exigo Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Hej. Dostałem serię zadań, z czego dwa posiadają treść nic nie mówiącą. W większości przypadków jest opisana implementacja, te zaś pozostają zagadką. Żadnych źródeł czy wskazówek. Oto one: 1. Algorytm wyszukiwania krawędzi dowolnego wielokąta wypukłego. 2. Algorytm wyszukiwania wierzchołków wielokąta foremnego poprzez odrzucenie punktów skrajnych. Przychodzą komuś do głowy jakieś słowa-klucze, metody? Będę wdzięczny za wszelkie pomysły. :) (z początku myślałem że chodzi o otoczkę Grahama, lecz ta odpada ponieważ jest to zawarta w dalszych zadaniach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Czytaj ze zrozumieniem ;). To tyle odemnie. Tylko proszę nie mów mi, że nie wiesz co to wielokąt wypukły albo punkty skrajne, bo bez tego ani rusz. A jak wiadomo programowanie to w 99% matma :thumbsup: I po co Ci implementacja skoro te zadania wymagają tego, żebyś sam się domyślił jak napisać taki algorytm korzystając z własnej wiedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Ale tu przecież brak jakiejkolwiek specyfikacji i skąd wiadomo co zrobić jak nie ma podanych przykładów wejścia/wyjścia. E:Jeżeli dostałbym tablicę bool'ów NxM to jechałbym wierszami i szukał 1, gdy znajdę, zapisałbym w tablicy współrzędne poczym zacząłbym szukać 0. I znowu zapisał w tablicy,ale na sam koniec. Tak uzyskałbym listę wszystkich pkt. znajdujących się na krawędziach. Następnie wczytałbym 1 pkt. z listy i zapisał do drugiej listy, bo na pewno jest wierzchołkiem. Odjąłbym jego współrzędne od współrzędnych nast. i uzyskałbym coś jakby wektor 2d kierunku krawędzi. Jechałbym tak po liście aż wektor zmieni wartość i współrzędną tego pkt. przepisałbym do tej 2 listy co ostatnio. Po przejściu przez listę otrzymamy listę ze wszystkimi wierzchołkami. Problem może być z płaskimi fragmentami, ale można chyba łatwo obracać macierze także można wykonać skrypt, przechylić macierz o np. 45 deg. wykonać skrypt krawędzi ponownie i obrócić nowe wynikowe krawędzie o 45 deg. w drugą stronę. Na koniec dodać do siebie te listy z krawędziami i powinno grać i hulać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się