Piotrek1910 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Witajcie powoli wracam do gma no i pracuje nad czymś nowym. Więc mam do was dwa pytanka: 1.W jednym obiekcie w draw mam kod GML draw_text(x+220,y,"Dostepne:") draw_sprite(Bo2,1,x-10,y+50) draw_sprite(SMKZ,1,x+150,y+200) i do obrazków bo2 i smkz chciałem zrobić tak, że jak się kliknie na nie to mnie przeniesie na inny room. (oczywiście każdy obrazek osobno) Nawet nie wiem jak się do tego zabrać. Próbowałem tak: (w obiekcie o którym mówie) GML bo22 = draw_sprite(Bo2,1,x-10,y+50) smkz2 = draw_sprite(SMKZ,1,x+150,y+200) i w innym obiekcie dałem Left Button i w tym kod: GML global.bo2 = room_goto(room5) Wiem wygląda to ohydnie :/ Czy macie jakiś inny pomysł? 2.Moje drugie pytanie to czy da się zrobić tak by pisać bez użycia get_string. Wydaje mi się, że kiedyś widziałem to na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 1. Sprawdzaj położenie myszki (czy jest w środku sprite) oraz czy wciśnięto myszkę i ewentualnie przenoś do innego rooma. Coś takiego mniej więcej: GML //STEP //szerokosc_bo2 to szerokosc sprite bo2 //wysokosc_bo2 to wysokosc sprite bo2 if(mouse_x >= x-10 && mouse_x <= x-10+szerokosc_bo2 && mouse_y >= y+50 && mouse_y <= y+50+wysokosc_bo2 && mouse_check_button_pressed(mb_left)) { room_goto(room5); } 2. W zmiennej keyboard_string znajdują się wciśnięte klawisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Wiesz co coś mi tu nie działa. Zmieniłem go na tak: GML if(mouse_x >= x-10 && mouse_x <= x-10+Bo2 && mouse_y >= y+50 && mouse_y <= y+50+Bo2 && mouse_check_button_pressed(mb_left)) { room_goto(room5); } Lecz też nie działa albo kod jest źle napisany albo ja niepotrafie go użyć :( Czy może masz jakiś przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Bo2 to jest obiekt czy zmienna reprezentująca wysokość/szerokość sprite? Jak, np. sprite jest rozmiarów 32x64 to kod będzie wyglądać tak: GML if(mouse_x >= x-10 && mouse_x <= x-10+32 && mouse_y >= y+50 && mouse_y <= y+50+64 && mouse_check_button_pressed(mb_left)) { room_goto(room5); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Aha ok rozumiem. Zobacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Jest działa dzięki. Dał bym ci punkt lub piwko jak na innych forach lecz niestety na tym forum tego nie ma :( Edit:Aaa, sorry za multipost zapomniałem. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się