Skocz do zawartości

Pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie powoli wracam do gma no i pracuje nad czymś nowym.

Więc mam do was dwa pytanka:

 

1.W jednym obiekcie w draw mam kod

GML
draw_text(x+220,y,"Dostepne:")

draw_sprite(Bo2,1,x-10,y+50)

draw_sprite(SMKZ,1,x+150,y+200)

 

i do obrazków bo2 i smkz chciałem zrobić tak, że jak się kliknie na nie to mnie przeniesie na inny room. (oczywiście każdy obrazek osobno)

 

Nawet nie wiem jak się do tego zabrać.

Próbowałem tak:

(w obiekcie o którym mówie)

GML
bo22 = draw_sprite(Bo2,1,x-10,y+50)

smkz2 = draw_sprite(SMKZ,1,x+150,y+200)

 

i w innym obiekcie dałem Left Button i w tym kod:

GML
global.bo2 = room_goto(room5)

 

Wiem wygląda to ohydnie :/

Czy macie jakiś inny pomysł?

 

2.Moje drugie pytanie to czy da się zrobić tak by pisać bez użycia get_string.

Wydaje mi się, że kiedyś widziałem to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Sprawdzaj położenie myszki (czy jest w środku sprite) oraz czy wciśnięto myszkę i ewentualnie przenoś do innego rooma.

Coś takiego mniej więcej:

GML
//STEP

//szerokosc_bo2 to szerokosc sprite bo2

//wysokosc_bo2 to wysokosc sprite bo2

if(mouse_x >= x-10 && mouse_x <= x-10+szerokosc_bo2 && mouse_y >= y+50 && mouse_y <= y+50+wysokosc_bo2 && mouse_check_button_pressed(mb_left))

{

room_goto(room5);

}

 

2. W zmiennej keyboard_string znajdują się wciśnięte klawisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co coś mi tu nie działa. Zmieniłem go na tak:

GML
if(mouse_x >= x-10 && mouse_x <= x-10+Bo2 && mouse_y >= y+50 && mouse_y <= y+50+Bo2 && mouse_check_button_pressed(mb_left))

{

room_goto(room5);

}

Lecz też nie działa albo kod jest źle napisany albo ja niepotrafie go użyć :(

 

Czy może masz jakiś przykład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo2 to jest obiekt czy zmienna reprezentująca wysokość/szerokość sprite?

Jak, np. sprite jest rozmiarów 32x64 to kod będzie wyglądać tak:

GML
if(mouse_x >= x-10 && mouse_x <= x-10+32 && mouse_y >= y+50 && mouse_y <= y+50+64 && mouse_check_button_pressed(mb_left))

{

room_goto(room5);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...