BlueCraft Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Witam wszystkich. Z GM pracuje ok.2 lata. Od razu mówie że mam GM7. Ostatnio włączyłem tryb zaawansowany(wcześniej nie wiedziałem że taki istnieje:P) i znów zacząłem robić proste mini gierki. Wziąłem się za Shootera. Wymyśliłem go tak: PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP BBBBBBBBBKKKBBBBBBBBB BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB B=Jakiś budynek, którego będziemy strzec K=Karabin P=Miejsca pojawiania sie przeciwników. I problem jest taki, że nie mam zielonego pojęcia, jak zrobić żeby Przeciwnicy pojawiali się w losowych odstępach czasu! Dało by to taki efekt, że gracz nie wiedziałby gdzie pojawi sie przeciwnik:D Potem zrobię wersje 2, w której budynek będzie na środku, karabin na budynku, a przzeciwnicy będą nacierać ze wszystkich stron świata:D Z góry dziękuje za odpowiedzi:D Pozdr. BlueCraft Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Alarmy + losowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Napisz na gg to Ci zrobię przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueCraft Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 @Utermiko Właśnie nie ogarniam jak to ogarnąć:P @Sheriff99 Nie mam GG:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 w create i alarm[0] dodaj to: GML alarm[0]=random(200) kod losuje odstęp czasowy między alarmami z 200 stepów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueCraft Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 a możesz wytłumaczyć jak idiocie:D bo w GMLu trochu słaby jestem:/ napisz mi np. w jakim object to wstawić i wgl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 jak rozumiem, dasz do rooma - dajmy na to - 10 obiektów, w miejscu których mają pojawiać się przeciwnicy - tzw. spawn w eventach create i alarm0 takiego obiektu dajesz ten kod, który podałem w alarm[0] tego samego obiektu dodajesz też kod na tworzenie instancji obiektu przeciwnika, tj. GML instance_create(x,y,oPrzeciwnik) gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Wstaw obiekt Obj_Alarm do room'a i daj taki kod do create: GML alarm[0]=random_range(1,600) //Ustawiasz czas alarmu o indeksie 0 na losowy z zakresu 1-600(wartości możesz zmienić)</span> taki kod do alarm[0] GML instance_create(random_range(1,608), 0, Obj_Wrog) //Obiekt tworzy Ci się w miejscu na planszy w wylosowanym od 1 do 608 x(możesz sobie zmienić), a także y równym 0(możesz sobie zmienić) i oczywiście zamiast Obj_Wrog wpisujesz swoją nazwę dla obiektu przeciwnika alarm[0]=random_range(1,600) //Ustawiasz czas alarmu o indeksie 0 na losowy z zakresu 1-600(wartości możesz zmienić)</span> To Ci chyba wystarczy! Pozdro i wesołych świat :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueCraft Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 dobra spróbuje to zrobić, i edytne posta jak mi sie uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Użyj mojego, bo masz od razu losowane miejsce spawnu, a pewnie takie byłoby następne Twe zapytanie :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueCraft Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 użyłem sposobu Bedzioma bo wydawał mi sie łatwiejszy:P I wszystko działa!:D BIG THX! Bedziom, daj e-maila to ci wyśle wersje 0.000001:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Dzięki sposobowi Sheriffa będziesz miał większą kontrolę nad liczbą przeciwników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BlueCraft Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 to ma być prosta strzelanka, a nie jakaś super produkcja:D więc mi tam obojętnie, którego sposobu użyje, ale ten Bedzioma bardziej zrozumiałem:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Wszystkie jełopy zapominają że seed losowania jest stały jeśli nie pobierzesz nowego(aka twoje losowanie nie jest tak losowe jak bys chcial i pojawiaja sie w zauwazalnych schematach). Przed kazdym randomowaniem dawaj GML randomize() To tak apropo jakby cie zastanawialo zrobienie z tego mniejszego crapa niz bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Tylko że randomize() też korzysta z tego samego seeda, więc nie jest to idealne rozwiązanie. Najlepiej ustawić samemu seeda na dzisiejszą datę, albo coś podobnego, co się regularnie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 randomize() ustawia seed na aktualny timestamp. Zawsze jest inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Z dokumentacji GM:S "This function sets the seed to a random value. Note : Even this is affected by the seed! If you set the seed, randomized it, then set the seed back again and randomized again, both randomizations would result in the same seed." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Dobrze zrozumiałem? Oni w YYG zrobili że randomize() ustawia seed na random()? o_0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się