kaszan88 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 To bardziej taka ciekawostka niż pytanie. Nie pamiętam już jak jest w gm 8.1 ale w studio zauważyłem taką rzecz: W akcji z eksploracją jakiegoś miejsca deklarowałem tablicę i potem poszczególnym indeksom przypisywałem id przedmiotów. Po jakimś czasie spostrzegłem się, że deklarowałem tablicę np 10 elementów a przypisałem do niej 15. Teraz sprawdziłem to na pustym projekcie zadeklarowałem tablicę tab[0] i potem mogłem do niej dodawać nowe elementy. Jak tab[1], tab[2]. Mogłem to zrobić nawet z innego obiektu. Np object0.tab[3]. Najwidoczniej wystarczy jedynie zadeklarować zmienną jako tablicę i nie przejmować się jej rozmiarem. Kiedy odwołam się do zbyt dużego indeksu w tablicy w celu odczytu wyskakuje błąd. Jednak gdy odwołam się w celu zapisu przyjmuje mi to bez błędu. Wie ktoś może na jakiej zasadzie działają tablice w gm studio?? Nie wydają się być statyczne a jeśli są dynamiczne, to 100 razy łatwiej i lepiej używać list. Coś mi jednak świta, że jak zaczynałem robić grę, to tablice były jeszcze statyczne. Użyłem ich zamiast list, bo wtedy były z nimi problemy. Wydaje mi się, że odwołanie się do zbyt dużego indeksu powinno być błędem. Inaczej naraża to na nieoczekiwane działanie programu i błędy :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 W GM nie deklaruje się tablic, wszystkie są dynamiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się