Skocz do zawartości

Tunel


Elevator

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialbym zrobic cos na wzor tego:

http://www.giercownia.pl/gra/13739/trip_space/

Ale nie wiem jak sie do tego zabrac.

Pobralem przyklad kosmosu (gdzie sa gwiazdki i gracz "plynie" w glebie) ze strony gmclanu ale nie potrafie go przemienic na cos takiego :P.

Mam do was 2 pytania. Czy obejdzie sie bez 3d? Bo jak nie to sobie odpuszczam od razu :). A czy jesli obejdzie sie bez 3d, to jakes wskazowki? Cokolwiek?

Nie wiem od czego zaczac :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam w ogóle nie ma 3d. To tylko skalowane sprity 2D. I właśnie skalowanie jest tu kluczem.

Sam "tunel" składa się z sekwensji spritów, które tworzone są w środku ekranu i skalowane w góre do pewnego poziomu a potem znikają. Jeśli przy skali maksymalnej ( gdzie statek powinien przelatywać przez daną przeszkodę ) występuje kolicja spritu ze statkiem to gracz "uderza" w przeszkode, jeśli nie to dostaje punkty i leci dalej... i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem robic to skalowaniem, ale nadal nie wyglada to jak tunel :D. Po prostu u mnie to pojedynczy obrazek ktorego trzeba uniknac, a w tej grze ten tunel sie ciagnie. I to jest problem, bo nie wiem jak zrobic ten tunel :P

 

@

Chyba wpadlem na to jak to zrobic :P zabieram sie do pracy heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Tworzysz statek, który podąża za kursorem myszy. ( Np w dziale step if (x>mouse_x) x-=statek_speed; ... )

2) Przy starcie gry inicjujesz alarm[0] ( alarm[0] = room_speed * 10; )

3) Kiedy alarm[0] osiągnie wartość 0 wykonujesz sekwencję poleceń:

- losujesz jedną z dostępnych przeszkód

- tworzysz przeszkodę na środku ekranu

- resetujesz wartość alarm[0] by za jakiś czas sekwencja się powtórzyła

4) W obiekcie przeszkoda dodajesz kod, który co step zwiększa skalę aż do momentu kiedy zniknie ( np jeśli skala przekroczy zadaną wartość lub upłynie jakiś stały czas od stworzenia obiektu). Na chwilę przed zniknięciem sprawdzasz kolizję ze statkiem i dodajesz punkty lub odejmujesz hp statku.

 

To tak w skrócie cała gra.. powodzenia :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...