Elevator Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Chcialbym zrobic cos na wzor tego: http://www.giercownia.pl/gra/13739/trip_space/ Ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Pobralem przyklad kosmosu (gdzie sa gwiazdki i gracz "plynie" w glebie) ze strony gmclanu ale nie potrafie go przemienic na cos takiego :P. Mam do was 2 pytania. Czy obejdzie sie bez 3d? Bo jak nie to sobie odpuszczam od razu :). A czy jesli obejdzie sie bez 3d, to jakes wskazowki? Cokolwiek? Nie wiem od czego zaczac :P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Tam w ogóle nie ma 3d. To tylko skalowane sprity 2D. I właśnie skalowanie jest tu kluczem. Sam "tunel" składa się z sekwensji spritów, które tworzone są w środku ekranu i skalowane w góre do pewnego poziomu a potem znikają. Jeśli przy skali maksymalnej ( gdzie statek powinien przelatywać przez daną przeszkodę ) występuje kolicja spritu ze statkiem to gracz "uderza" w przeszkode, jeśli nie to dostaje punkty i leci dalej... i tak w kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Probowalem robic to skalowaniem, ale nadal nie wyglada to jak tunel :D. Po prostu u mnie to pojedynczy obrazek ktorego trzeba uniknac, a w tej grze ten tunel sie ciagnie. I to jest problem, bo nie wiem jak zrobic ten tunel :P @ Chyba wpadlem na to jak to zrobic :P zabieram sie do pracy heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 1) Tworzysz statek, który podąża za kursorem myszy. ( Np w dziale step if (x>mouse_x) x-=statek_speed; ... ) 2) Przy starcie gry inicjujesz alarm[0] ( alarm[0] = room_speed * 10; ) 3) Kiedy alarm[0] osiągnie wartość 0 wykonujesz sekwencję poleceń: - losujesz jedną z dostępnych przeszkód - tworzysz przeszkodę na środku ekranu - resetujesz wartość alarm[0] by za jakiś czas sekwencja się powtórzyła 4) W obiekcie przeszkoda dodajesz kod, który co step zwiększa skalę aż do momentu kiedy zniknie ( np jeśli skala przekroczy zadaną wartość lub upłynie jakiś stały czas od stworzenia obiektu). Na chwilę przed zniknięciem sprawdzasz kolizję ze statkiem i dodajesz punkty lub odejmujesz hp statku. To tak w skrócie cała gra.. powodzenia :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 dzieki :P juz zrobilem co nieco link w nad czym aktualnie pracujesz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się