Caporegime Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Cześć! Wymyśliłem sobie taki sposób poruszania, że po kliknięciu na mapie tworzy się obj_chodzenie, czyli znacznik do którego ma dojść bohater. Myk polega na tym, że najpierw ma dojść do obj_chodzenie.x, a jak x bohatera i znacznika się będą zgadzały to iść do obj_chodzenie.y i tutaj się zaczyna problem. Po dojściu do obj_chodzenie.x bohater dostaje apopleksji, trzęsie się na prawo i lewo i ani myśli iść dalej. Kod wygląda tak: Step bohatera GML if instance_exists(obj_chodzenie){ move_towards_point(obj_chodzenie.x,y,4) if obj_tarim.x=obj_chodzenie.x{ move_towards_point(x,obchodzenie.y,4) } } Global left pressed - tworzenie znacznika na mouse_x i mouse_y, dałem na klockach z pośpiechu Kolizja znacznika z bohaterem: GML instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 GML if point_distance(obj_tarim.x,obj_tarim.y, obj_chodzenie.x, obj_chodzenie.y) < 2 { move_towards_point(x,obchodzenie.y,4) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 GML if(abs(obj_tarim.x-obj_chodzenie.x)>4)) { move_towards_point(obj_chodzenie.x,y,4); } else { move_towards_point(x,obj_chodzenie.y,4); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się