Skocz do zawartości

Przeskakiwanie przeszkód


Michał GM

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie proste, ale jak zawsze mam problem...

 

Mam np. planszę z piłką w środku wprawioną w ruch i bloczkami na około rooma żeby nie wyleciała tylko się od nich odbijała...

Piłka ma np. speed=5 a bloczek wymiary 32x32 i jest ok, ale gdy

piłka ma np. speed=50 :D a bloczek taki sam to czasem (bardzo często) piłka przelatuje przez ''barykadę''

 

Jak mam zrobić, żeby się zawsze odbijała??? Plisss... Pomocy :)

 

@Edit: Macie przykład, który robiłem 1 min :D

 

>>>PRZYKŁAD<<<

 

up: speed+=5 , down: speed-=5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Edit: Macie przykład, który robiłem 1 min :D

 

Za bardzo nie wiem czego to przykład - odbijania piłki? Może jej szybkości?

 

 

up: speed+=5 , down: speed-=5

 

Przydało by się dać choćby limit np w strzałkę up:

 

GML
if speed > 50 {speed = 50}
i dzięki temu piłka by nie wyleciała z rooma przy szybkości chyba 250 :D

 

Ogólnie 2\5 za grafe

 

EDIT: Przepraszam że nie zauwazylem znaczka "Pytanie dla początkujących" ale w sumie to nie dział na przykłady :D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie działa... :( Mam pytanie, czy ''collision_line'' oblicza pozycję obiektu i następną jego pozycję, czy też przestrzeń pomiędzy nimi? Bo jak pierwsza opcja, to tak samo, jak wcześniej działa...

 

@E:

Przeszła pozycja obj to xprevious i yprevious, a przyszła pozycja? Jest na to taki kod jak na przeszłą, czy trzeba obliczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...