Michał GM Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Pewnie proste, ale jak zawsze mam problem... Mam np. planszę z piłką w środku wprawioną w ruch i bloczkami na około rooma żeby nie wyleciała tylko się od nich odbijała... Piłka ma np. speed=5 a bloczek wymiary 32x32 i jest ok, ale gdy piłka ma np. speed=50 :D a bloczek taki sam to czasem (bardzo często) piłka przelatuje przez ''barykadę'' Jak mam zrobić, żeby się zawsze odbijała??? Plisss... Pomocy :) @Edit: Macie przykład, który robiłem 1 min :D >>>PRZYKŁAD<<< up: speed+=5 , down: speed-=5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 @Edit: Macie przykład, który robiłem 1 min :D Za bardzo nie wiem czego to przykład - odbijania piłki? Może jej szybkości? up: speed+=5 , down: speed-=5 Przydało by się dać choćby limit np w strzałkę up: GML if speed > 50 {speed = 50} i dzięki temu piłka by nie wyleciała z rooma przy szybkości chyba 250 :D Ogólnie 2\5 za grafe EDIT: Przepraszam że nie zauwazylem znaczka "Pytanie dla początkujących" ale w sumie to nie dział na przykłady :D" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 zamiast eventu kolizji użyj w step if(collision_line(xprevious,yprevious,x,y,bloczek,1,0)){ kod z eventu } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Niestety nie działa... :( Mam pytanie, czy ''collision_line'' oblicza pozycję obiektu i następną jego pozycję, czy też przestrzeń pomiędzy nimi? Bo jak pierwsza opcja, to tak samo, jak wcześniej działa... @E: Przeszła pozycja obj to xprevious i yprevious, a przyszła pozycja? Jest na to taki kod jak na przeszłą, czy trzeba obliczać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 przyszla to x+hspeed y+vspeed, duzo liczyc nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Dzięki karolo320, wstawiłem: GML if(collision_line(x+hspeed,y+vspeed,x,y,object0,1,0)){ direction+=180} I wszystko śmiga jak ta lala :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się