Skocz do zawartości

Wyrównanie kursora do siatki


Bosu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będziesz windowsowy kursor wyrównywał do siatki to go nie ruszysz.

11. Jak zrobić obiekt podążający za myszką oraz wyrównany do siatki?

Dla siatki o rozmiarze pola 20x30 skrypt wygląda następująco:

gml:

x = mouse_x div 20 * 20;

y = mouse_y div 30 * 30;

Wpisujmy go w evencie "step" obiektu docelowego. Polega to tylko na zaokrągleniu wartości zmiennych x, y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, to inaczej.

Jak robię obiekt który podąża za kursorem, to "spóźnia się". Tzn. jak przesuwam myszką to on dopiero po chwili przejeżdża w miejsce kursora. Da się zrobić żeby poruszał się tak samo szybko jak kursor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...