Skocz do zawartości

Zmiana skina na animacje po naciśnięciu LPM.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym w Game Makerze. Proszę o pomoc, chce aby w mojej grze po naciśnięciu LPM skin ludzika "zmienił się" na animacje strzelania tego ludzika a po wykonaniu animacji z powrotem w początkowy skin.

Wpisywanie:

 

GML
if mouse_check_button(mb_left)

sprite_index(s_gracz_strzela);

 

...nic nie daje, ponieważ w obiekcie jest ustawiony draw paska życia, strzał, no i ludzika.

Próbowałem wpisywać:

 

GML
draw_sprite(s_gracz,s_gracz,x,y);

if mouse_check_button(mb_left)

draw_sprite(s_gracz_strzela,s_gracz_strzela,x,y);

 

Ale wtedy dwa obrazki się zlewały i dupa.

Zrobiłbym to jeśli by nie było draw'a ale wtedy też nie będzie pasków hp i ammo.

 

Tak więc jak zrobić aby zostały moje paski życia i strzał i żeby po kliknięciu LPM skin zmieniał się na animację a po skończeniu animacji z powrotem na skin?

 

Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi, nie wiem czy wszystko napisałem, nie wiem czy w ogóle dobrze się do tego zabierałem ale cóż, nie umiem jeszcze się dobrze posługiwać tym programem. Z góry dzięki za odpowiedzi. :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if mouse_check_button_pressed(bm_left)

sprite_index=s_sprite2

 

event animation end

sprite_index=s_sprite1

 

w draw

 

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_ang

le,c_white,image_alpha)

bądź dla wersji lite

draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)

 

up: animacja się nie wyświetli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...