Skocz do zawartości

Topienie lodu


Rekomendowane odpowiedzi

Postać może posiadać kilka mocy, jedną z nich jest moc ognia.

 

Mam obiekt oLod, czyli kostka lodu.

Chciałbym, gdy moc gracza to ogień (moc=1), to żeby przy dotknięciu lodu on się topił (jak na razie obiekt ma znikać, potem dorobię animacje), a jak moc jest inna lub brak (moc!=1), żeby kostka była jak ściana.

 

Nie wiem, ale coś mi nie wychodzi to przez cały czas lód działał jak ściana, a jak coś kombinowałem z Solid to też nie pomagało.

 

Pewnie to jest banalne do zrobienia, a ja coś przeoczyłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo działa. Bo nie działa, gdy moc jest inna i wtedy lód jest solidną ścianą (lód po prostu nie znika, ale można przez niego przejść), albo jak dodam Soli i te move_contact_solid(270,4) i vspeed = 0, to w obu przypadkach lód jest ścianą.

 

Dobra... coś wmyśliłem, temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może tak:

GML
if(place_meeting(x +/- ileś tam pikseli, y,oLod)&&moc==1)

with collision_point(x +/- ileś tam pikseli,y,1,0)

instance_destroy()

Wszystko wrzucasz do STEP. Nie wiem co ile pikseli ruszas się Twoja postać, dlatego wstawiłem +/- ileś tam pikseli. Sprawdź w pomocy jak dokładnie ma wyglądać funkcja collision_point(). Piszę z pamięci i nie pamiętam już ile ma ona argumentów. Ustaw w oLod solid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...