MiChAl200 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Postać może posiadać kilka mocy, jedną z nich jest moc ognia. Mam obiekt oLod, czyli kostka lodu. Chciałbym, gdy moc gracza to ogień (moc=1), to żeby przy dotknięciu lodu on się topił (jak na razie obiekt ma znikać, potem dorobię animacje), a jak moc jest inna lub brak (moc!=1), żeby kostka była jak ściana. Nie wiem, ale coś mi nie wychodzi to przez cały czas lód działał jak ściana, a jak coś kombinowałem z Solid to też nie pomagało. Pewnie to jest banalne do zrobienia, a ja coś przeoczyłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Ustaw moc jako global i sprawdzaj przy kolizji czy global.moc=1 i jak tak to instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Nie za bardzo działa. Bo nie działa, gdy moc jest inna i wtedy lód jest solidną ścianą (lód po prostu nie znika, ale można przez niego przejść), albo jak dodam Soli i te move_contact_solid(270,4) i vspeed = 0, to w obu przypadkach lód jest ścianą. Dobra... coś wmyśliłem, temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 To może tak: GML if(place_meeting(x +/- ileś tam pikseli, y,oLod)&&moc==1) with collision_point(x +/- ileś tam pikseli,y,1,0) instance_destroy() Wszystko wrzucasz do STEP. Nie wiem co ile pikseli ruszas się Twoja postać, dlatego wstawiłem +/- ileś tam pikseli. Sprawdź w pomocy jak dokładnie ma wyglądać funkcja collision_point(). Piszę z pamięci i nie pamiętam już ile ma ona argumentów. Ustaw w oLod solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się