Skocz do zawartości

Collision line - boty


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, wróciłem do GM ;P

Robię boty.

Chciałem, żeby bot-przyjaciel (o_friend) szedł za graczem, jeśli nie widzi żadnego bota-wroga (o_bot), ale jeśli jednak bot-wróg jest w polu widzenia, to przyjaciel ma się odwrócić i zacząć strzelać.

Kod jest taki:

GML
if instance_exists(o_bot)

{if !collision_line(x,y,o_dom1.x,o_dom1.y,o_bot,1,0)

{direction=point_direction(x,y,o_bot.x,o_bot.y)

if szot=0 and ammo!=0

{szot=1 // to jest na to, żeby bot nie pluł ogniem bez przerwy

ammo-=1

alarm[0]=0.3*room_speed

a=instance_create(x,y,o_bullet)

a.direction=direction

a.speed=9}}

else

{if distance_to_object(o_playah) > 32

{mp_potential_step(o_playah.x,o_playah.y,2,1)}

else

{speed=0}}}

else

{if distance_to_object(o_playah) > 32

{mp_potential_step(o_playah.x,o_playah.y,2,1)}

else

{speed=0}}

 

W sumie prosta rzecz, a jednak nie wychodzi - mimo, że bot-wróg jest za budynkiem, bot-przyjaciel odwraca się w jego stronę i wali z całego magazynka w budynek, za którym jest w/w wróg.

 

Co jest źle w tym kodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...