Bedziom Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Hejka, wróciłem do GM ;P Robię boty. Chciałem, żeby bot-przyjaciel (o_friend) szedł za graczem, jeśli nie widzi żadnego bota-wroga (o_bot), ale jeśli jednak bot-wróg jest w polu widzenia, to przyjaciel ma się odwrócić i zacząć strzelać. Kod jest taki: GML if instance_exists(o_bot) {if !collision_line(x,y,o_dom1.x,o_dom1.y,o_bot,1,0) {direction=point_direction(x,y,o_bot.x,o_bot.y) if szot=0 and ammo!=0 {szot=1 // to jest na to, żeby bot nie pluł ogniem bez przerwy ammo-=1 alarm[0]=0.3*room_speed a=instance_create(x,y,o_bullet) a.direction=direction a.speed=9}} else {if distance_to_object(o_playah) > 32 {mp_potential_step(o_playah.x,o_playah.y,2,1)} else {speed=0}}} else {if distance_to_object(o_playah) > 32 {mp_potential_step(o_playah.x,o_playah.y,2,1)} else {speed=0}} W sumie prosta rzecz, a jednak nie wychodzi - mimo, że bot-wróg jest za budynkiem, bot-przyjaciel odwraca się w jego stronę i wali z całego magazynka w budynek, za którym jest w/w wróg. Co jest źle w tym kodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 GML collision_line(x,y,o_bot.x,o_bot.y,o_dom1,1,0)Chyba pomyliłeś argumenty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ojej, racja! Dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się