BanDa Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Zaczynam robić mini-gierkę 2d , na której polega że bohater biegnie a gracz musi mu pomagać omijać przeszkody , zbierać bonusy itd , itp.. No więc mam kod w STEP: GML hspeed=6 // bieg //+grawitacja if place_free(x,y+1) {gravity = 2} else {gravity =0} //-grawitacja //+skok if keyboard_check(ord('W')) if! place_free(x,y+1) {vspeed-=20} //-skok</span></span></span> W kolizji z blokiem ( po którym biegam ) mam GML move_contact_solid(270,2) vspeed=0 A gdy zaczynam grę to dzieje się coś takiego : https://gmclan.org/uploader/7788/wtf.png Postać się klei i nie można nic zrobić , ani nie spada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Ustaw maskę przeszkody na prostokątną i upewnij się, że ma zaznaczone Solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Up: Nein. Z maską już próbowałem. A solid mam w 100%.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 A maskę gracza ustawiałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 ._. <sarkazm> No nie , nie pomyślałem o tym. </sarkazm> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Kurde sory, fail z mojej strony ^^ Już wiem :P to: GML move_contact_solid(270,2) vspeed=0 Zamień na: GML move_contact_solid(270,4); vspeed=0; Krócej: Zamiast 2 wstaw 4 ^^ BTW. Stawiaj średniki na końcu. W GM'ie nie wymagane ale w innych językach tak, więc lepiej się przyzwyczajać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 A nie lepiej 20? W końcu prędkość spadania tyle wynosi.. (albo chociaż 6, bo taka jest prędkość ruchu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 To i tak nic nie daje. Czeka na dalsze odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 GML vspeed=0; Czy to nie czasem prędkość spadania? GML move_contact_solid(270,2) vspeed=0 Jeżeli drugi argument move_contact_solid ustawia prędkość spadania na 2 a potem ją resetujesz to ... chyba wiesz co mam na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Ha! Już mam :P Po prostu postać cały czas wbijała się w przeszkodę bo było ustawione hspeed=6; Zamiast tego: GML hspeed=6 // bieg</span></span></span> Daj to: GML if place_free(x+6,y) {x+=6}; // bieg</span></span></span> Przy kolizji z blokiem GML move_contact_solid(270,4); vspeed=0; To najprostszy wg. mnie sposób :P @EDIT Masz jeszcze na szybko sklejony przykład: https://gmclan.org/up8194_12_testttttt.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BanDa Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Okej , tym razem się udało ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się