Jack D. Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Witam! Zająłem się robieniem gry platformowej, ale natrafiłem na pewien problem, a mianowicie niewiem jak sprawić by bohater strzelał w kierunku w którym stoi. Kod który użyłem do poruszania postaci: Grawitacja: GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Kolizja z blokiem: GML move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Ruch w prawo: GML if place_free(x+4,y) {x+=4} Ruch w lewo: GML if place_free(x-4,y) {x-=4} Skok: GML if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 GML Ruch w prawo: GML if place_free(x+4,y) {x+=4 kierunek=0} Ruch w lewo: GML if place_free(x-4,y) {x-=4 kierunek=180} strzal: a=instance_create(x,y,pocisk) a.direction=kierunek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 chociażby tak: Create GML kier=0 Przy ruchu w prawo GML kier=1 Przy ruchu w lewo GML kier=2 i w pocisku Create GML if nazwa_obiektu_gracza.kier=1 {direction=liczby nie pamiętam, no ale w prawo} else {direction=też nie pamiętam, aczkolwiek w lewo} Ale to już "trochę" przekombinowane. E: kurnnaaa, spóźniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack D. Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Dziękuję, bardzo wszystko działa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się