Skocz do zawartości

Strzelanie w kierunku w którym się stoi


Jack D.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Zająłem się robieniem gry platformowej, ale natrafiłem na pewien problem, a mianowicie niewiem jak sprawić by bohater strzelał w kierunku w którym stoi.

 

Kod który użyłem do poruszania postaci:

 

Grawitacja:

 

GML
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

 

Kolizja z blokiem:

 

GML
move_contact_solid(270,4)

vspeed = 0

Ruch w prawo:

 

GML
if place_free(x+4,y)

{x+=4}

Ruch w lewo:

 

GML
if place_free(x-4,y)

{x-=4}

Skok:

 

GML
if ! place_free(x,y+1)

{vspeed = -10}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociażby tak:

Create

GML
kier=0

Przy ruchu w prawo

GML
kier=1

Przy ruchu w lewo

GML
kier=2

i w pocisku

Create

GML
if nazwa_obiektu_gracza.kier=1 {direction=liczby nie pamiętam, no ale w prawo}

else

{direction=też nie pamiętam, aczkolwiek w lewo}

Ale to już "trochę" przekombinowane.

 

E: kurnnaaa, spóźniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...