Piotrek1910 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Witam mam problem bo mam taką wartość jak energia i chciałem żeby się ładowała, ale żeby tylko do 100. Bo w alarm[0] mam energia+=1; tylko że jak już dojdzie do 100 to się dalej ładuje co mam zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 GML if energia => 100 { energia=100 } else { energia+=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 A jeszcze mam pytanie jak sprawdzić czy objekt istnieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 GML if instance_number(jakis obiekt) >= 1 { //cus } Chyba tak, ale głowy nie dam sobie urwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Mi chodziło o to że jest tam sobie jakiś kolo i on sprawdza czy istnieje inny kolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 GML if instance_exists(nazwa_obiektu) { //akcja }</span> Jak pisałem to, co wyżej, to nie było nowego posta Piotrka. A więc: GML if instance_number(o_kolo) => 2 // jeśli ilość instacji obiektu o_kolo to dwa lub więcej { //akcja } // wykonaj akcję</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Finn Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Już poprawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Mam ostatnie pytanie a więc wygląda on tak: GML if (global.energia = 25 > 100) { instance_change(atak1, true); }; else { exit } I chodziło mi w nim o to że jeżeli energi jest więcej niż 25 do 100 to w tedy może wykonać atak ale jeżeli jest 24 to już nie może tylko że to nie działa. Gdzie popełniłem błąd?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Skoro maksymalna ilość energii to 100, możesz usunąć warunek w kodzie z tą liczbą. Wystarczy sprawdzić, czy jest 25 lub więcej. Po prostu zamień GML if (global.energia = 25 > 100) na GML if (global.energia => 25) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek1910 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 GMLif (global.energia => 25) Oj popełniłeś błąd powinno być if (global.energia > 25). Ale działa dzięki wam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się