Dexter12 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Witam, po długiej przerwie postanowiłem wrócić do Game Maker'a. Mam sobie tam jakieś inventory na tzw. Inventory Extension i ten przykład służy mi jako baza. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=296412 - link do tego przykładu. Są tam skrypty które mają definicje item'ów. Posiadają też serie zmiennych. Nie wiem gdzie one są zadeklarowane ale ok, lecimy dalej. Gdy ja dodam do skryptu własną zmienną wyskakuje mi błąd, że jej nie zadeklarowałem. Już szukam drugą godzinę i nie wiem gdzie te pozostałe są zadeklarowane. Mógłby mi ktoś pomóc w poszukiwaniach? Byłbym bardzo wdzięczny. //this is the information about objects. if (argument0=1){ itemname="Axe"; //name; width=2; //width in cells; height=3; //height in cells; spr=spr_axe; //inventory sprite; spr2=spr_axe_fall; //dropped animation, last frame is on ground sprite; alpha=1; //alpha. levelreq=3; //level requirement. If -1 or 0, then it can be used always. strengthreq=10; //strength requirement. If -1 or 0, then it can be used always. dexterityreq=10; //dexterity requirement. If -1 or 0, then it can be used always. minimum_damage=round(random(10)); //defense for the example, shows that slot system works.; maximum_damage=minimum_damage+round(random(20)); type="Weapon"; //type (for slot system); drop_sound=snd_large_metal_weapon; //drop sound; } Tutaj jest jedna zadeklarowana broń ze skryptu. Niektóre zmienne takie jak "levelreq" lub "minimum_damage" są zadeklarowane w objekcie gracza w Evencie Create. Ale reszta gdzie? Np. itemname, spr, spr2 ? Nie mam zielonego pojęcia bo gdy dodam swoja zmienną jak już wyżej napisałem wyskakuje mi błąd że nie są zadeklarowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 deklarowanie itemname masz choćby tutaj: GML itemname="Axe"; //name;</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexter12 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 No tak wszysko fajnie, tylko że jak w ten sam sposób dodam swoją to nie da rady :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Korzystasz bezpośrednio z przykładu? Jeśli tak, to otwórz room editor , kliknij prawym na obiekcie i sprawdź czy nie ma deklaracji w Creation Code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się