Skocz do zawartości

Problem z wodą.


Rekomendowane odpowiedzi

Problem:

- woda działa doskonale, jest finite, wszystko okej narazie

- jednak jeśli będzie tak położona:

ovzp.jpg

to górny bloczek(lub więcej, jeśli nie ma najmniej jednego bloczka wody w rzędzie), to napindala w górnym rzędzie w kółko.

Kod fizyki wody:

if place_free(x,y+64) {
y += 64;
} else {


  if place_free(x+64,y) {
   x += 64;
  } else {
  
   if place_free(x-64,y) {
    x -= 64;
    }
  }


}

Poza tym, woda działa całkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem:

- woda działa doskonale, jest finite, wszystko okej narazie

- jednak jeśli będzie tak położona:

ovzp.jpg

to górny bloczek(lub więcej, jeśli nie ma najmniej jednego bloczka wody w rzędzie), to napindala w górnym rzędzie w kółko.

Kod fizyki wody:

if place_free(x,y+64) {
y += 64;
} else {


  if place_free(x+64,y) {
   x += 64;
  } else {
  
   if place_free(x-64,y) {
    x -= 64;
    }
  }


}

Poza tym, woda działa całkiem dobrze.

A co innego ma robić ten bloczek?

Ten kod właśnie wywołuje to, żeby latał na boki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
else {

if place_free(x+64,y) {

x += 64;

} else {

 

if place_free(x-64,y) {

x -= 64;

}

}

}

 

co ma robic, w kodzie jest wyraznie

 

e:grr, na jednym forum byl taki fajny bajer, ze jak wysylales post to sprawdzalo czy ktos cos napisal i jak tak to wywalalo okienko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
else {

if place_free(x+64,y) {

x += 64;

} else {

 

if place_free(x-64,y) {

x -= 64;

}

}

}

 

co ma robic, w kodzie jest wyraznie

 

e:grr, na jednym forum byl taki fajny bajer, ze jak wysylales post to sprawdzalo czy ktos cos napisal i jak tak to wywalalo okienko

nie działa

 

@lenin ten kod robi, aby jak były schodki, to woda spadała po nich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, poradziłem sobie sam, tym sposobem:

woda ma 5 stanów

-1 jeśli nic pod nią nie ma

1 jeśli jest pod i nad nią woda

3 jeśli pod jest bloczek, a nad woda

2 jeśli pod jest bloczek

0 jeśli jest pod nią woda a nic nad nią nie ma

 

-1 = tylko spada

0 - spada jeśli nic pod nią nie ma

1 = j.w

2 = j.w, ale z ruchem (trochę losowy)

3 = j.w, ale bez losowego ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...