matisowa Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Witam! Jak zrobić losowanie x i y obj_player przy kolizji z "księgą"? - funkcja random (tak mam zapisane) Chcę, aby ta funkcja wyodrębniła x i y bloczka tzn., aby przy losowaniu ta funkcja nie sprawiała, abym się zderzył ze ścianą, a w kolizji ze ścianą mam move_contact(...) Da się zrobić? Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 losowanie pozycji, ktora nie jest kolizyjna z obiektem: GML xx=random(640) yy=random(480) while(collision_point(xx,yy,obiekt,0,0)){ xx=random(640) yy=random(480) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 GML do { xx=round(random(room_width)) yy=round(random(room_height)) } until place_free(xx,yy) I tak do końca nie zrozumiałem o co chodzi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 czemu robicie takie dziwne do{}until(), zamiast normalnego while(){} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 jak kto woli, u mnie w pętli najpierw losuje xx i yy a potem sprawdza czy pozycja jest wolna, a u Ciebie masz to samo w pętli while i dodatkowo przed nią sprawdzasz jeszcze raz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 musze sprawdzac, bo wywaliloby brak zmiennej pytanie do tych, co wiedza: co to za różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 W while warunek jest sprawdzany od poczatku czyli dla zmiennej true=false wykona sie 0 razy. Za to w petli until warunek jest sprawdzany na końcu wiec pętla zawsze wykona się przynajmniej 1 raz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 musze sprawdzac, bo wywaliloby brak zmiennej Nie trudno je zadeklarować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się