Skocz do zawartości

place_free


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Po dłuższej przerwie wróciłem do GM'a i mam problem - tworzę mapę częściowo losową (platformówka) i mam problem - mam objekt odpowiadający za tworzenie obiektów i w stepie

 

GML
if (!place_free(x + 1, y + 12))

{

switch(los)

{

case 0:

{instance_create(x + poziomo, y + pionowo, obj1)}

case 1:

{instance_create(x + poziomo, y + pionowo, obj2)}

}

}

Wszystko jest ok oprócz place_free.

Mam sprite 10x10, maska taka sama. Origin 0,0. Próbowałem w x i y przy place_free dawać różne wartości i nic nie działa.

Ktoś wie, jak to zrobić? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest w stepie obiektu tworzącego inne obiekty - tworzę i usuwam go wedle potrzeb. Poza tym, chyba coś chyba źle robię. To x i y wystarczy, że będzie w masce kolizji? Robię tak i nie wykrywa tego, nie wiem czemu...

 

E: Zmniejszałem sprita i dupa :(

 

E2: Po jakichś dwóch godzinach grzebania udało mi się obejść. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...