zelman Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Cześć! Po dłuższej przerwie wróciłem do GM'a i mam problem - tworzę mapę częściowo losową (platformówka) i mam problem - mam objekt odpowiadający za tworzenie obiektów i w stepie GML if (!place_free(x + 1, y + 12)) { switch(los) { case 0: {instance_create(x + poziomo, y + pionowo, obj1)} case 1: {instance_create(x + poziomo, y + pionowo, obj2)} } } Wszystko jest ok oprócz place_free. Mam sprite 10x10, maska taka sama. Origin 0,0. Próbowałem w x i y przy place_free dawać różne wartości i nic nie działa. Ktoś wie, jak to zrobić? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Po pierwsze to skorzystaj z pętli w Create, a nie ze Stepa. Zainteresuj się także funkcją place_empty(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Ale to jest w stepie obiektu tworzącego inne obiekty - tworzę i usuwam go wedle potrzeb. Poza tym, chyba coś chyba źle robię. To x i y wystarczy, że będzie w masce kolizji? Robię tak i nie wykrywa tego, nie wiem czemu... E: Zmniejszałem sprita i dupa :( E2: Po jakichś dwóch godzinach grzebania udało mi się obejść. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się