Elevator Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Przede wszystkim, kod: game_save switch(show_message_ext("WOULD YOU LIKE TO SAVE YOUR PROGRESS BEFORE LEAVING TO MAIN MENU?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.","1","2","3")) { case 0:{break} case 1:{game_save("Savefile 1") show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=21 break} case 2:{game_save("Savefile 2") show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=21 break} case 3:{game_save("Savefile 3") show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=21 break} } } case 2:{break} case 3:{room_goto(roo_menu) transition_kind=21 break} } game_load sound_play(sou_buttonin) switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.","1","2","3")) { case 0:{break} case 1:{game_load("Savefile 1") break} case 2:{game_load("Savefile 2") break} case 3:{game_load("Savefile 3") break} } A tutaj moje pytania: 1. Wczytywanie w ogóle nie działa, wybieram powiedzmy przycisk "1" i nie działa. Czemu? Przez breaki? 2. Jak zrobić, żeby gdy wyświetla się message z ładowaniem i 3 buttony "1,2,3" to zamiast tych numerków żeby była nazwa postaci tam gdzie slot zajęty? Global.name jest już generowane przed zapisywaniem, ale nie wiem jak tego użyć. Chciałbym też, żeby przy menu z zapisywaniem też zamiast 1,2,3 tam gdzie już zajęte sloty, występowały imiona postaci. Przy tym drugim sie godzinę głowiłem i nic nie wymyśliłem, bardziej mi zależy na odpowiedzi na pierwsze pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 1. Kod wygląda dobrze, plik "Savefile 1" istnieje w folderze z grą? 2. Wstawiasz imiona zamiast numerków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 1. Kod wygląda dobrze, plik "Savefile 1" istnieje w folderze z grą? 2. Wstawiasz imiona zamiast numerków... 1. Tak 2. Nie moge wpisac imion, bo zalezy mi zeby byly zalezne od gracza, czyli uprzednio od global.name=get_string moze w 1wszym poscie nie jasno sie wyrazilem, chodzi mi o to, ze gra pyta gracza o nick, gracz wpisuje swoj nick, czyli jego nick=global.name. gracz zapisuje gre, nazwa savefile to jego nick, gdy wczytuje gre to zamiast tych buttonow jest ten stary nick pod jakim wczesniej zapisal gre. gdy tworzy nowa gre i zapisuje, to widzi, ze zamiast buttonow kolejno 1, 2, 3 button 1 jest zajety nickiem wczesniejszej postaci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Powinno działać, ale ręki nie dam sobie uciąć. Zapis: GML global.name = get_string("Podaj nick:", ""); sound_play(sou_buttonin); ini_open("nicks.ini"); if !ini_section_exists("NICKS") { ini_write_string("NICKS", "nick1", "Zapis 1"); ini_write_string("NICKS", "nick2", "Zapis 2"); ini_write_string("NICKS", "nick3", "Zapis 3"); } zapis[0] = ini_read_string("NICKS", "nick1", "Zapis 1"); zapis[1] = ini_read_string("NICKS", "nick2", "Zapis 2"); zapis[2] = ini_read_string("NICKS", "nick3", "Zapis 3"); switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",zapis[0],zapis[1],zapis[2])) { case 0:{break} case 1:{game_save(zapis[0]); ini_write_string("NICKS", "nick1", global.name); break;} case 2:{game_save(zapis[1]); ini_write_string("NICKS", "nick2", global.name); break;} case 3:{game_save(zapis[2]); ini_write_string("NICKS", "nick3", global.name); break;} } ini_close(); Pamiętaj o zadeklarowaniu tablicy "zapis" w create. Wczytywanie będzie wyglądać podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Heh dziala, na poczatku dostalem oczaplasu ale juz kod zrozumialem, wczytywanie sam sobie zrobie, dzieki ^_^ tylko jedno pytanie co rozumiesz przez "zadeklarowanie tablicy 'zapis'"? dziala i bez tego, cokolwiek to znaczy no i bardzo bylbym wdzieczny gdyby ktos moglby mi wyjasnic czemu wczytywanie w kodzie podanym przeze mnie nie dziala : * Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Co do tego dlaczego nie działa nie mam pojęcia(A jakie rozszerzenie ma plik "Savefile 1"?), a z tą tablicą to po prostu w create dajesz: zapis[2] = "" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 nie ma rozszerzenia, we wlasciwosciach widnieje typ:plik, nic wiecej, jak wrzuce do archiwum to tez widnieje tylko 'plik' a jeszcze zeby nie zakladac nowego tematu, po co sa te znaczki ";" jesli dobrze z matmy pamietam to 1;7 znaczy od 1 do 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Ten znaczek to średnik i w językach programowania oznacza koniec funkcji, takie przyzwyczajenie z C++ :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 odswiezam :P kot troche zmienilem load if pressed=true { sound_play(sou_buttonin) ini_open("Savefiles.ini") save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_load(save[0]) show_message("GAME LOADED!"); break} case 2:{game_load(save[1]) show_message("GAME LOADED!"); break} case 3:{game_load(save[2]) show_message("GAME LOADED!"); break} } ini_close() } save if room=roo_game { switch(show_message_ext("WOULD YOU LIKE TO SAVE YOUR PROGRESS BEFORE LEAVING TO MAIN MENU?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{ ini_open("Savefiles.ini") if not ini_section_exists("Savefiles") { ini_write_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") ini_write_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") ini_write_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") } save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_save(save[0]) ini_write_string("Savefiles","Savefile 1",global.name) break} case 2:{game_save(save[1]) ini_write_string("Savefiles","Savefile 2",global.name) break} case 3:{game_save(save[2]) ini_write_string("Savefiles","Savefile 3",global.name) break} } show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=20 ini_close() break} case 2:{break} case 3:{room_goto(roo_menu) transition_kind=20 break} } } else switch(show_message_ext("DO YOU REALLY WANT TO LEAVE?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{game_end() break} case 2:{break} case 3:{break} } poprawione ale nie dziala :( jakies rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 1. kod 2. A co dokładnie nie działa, kurs czytania z fusów mam dopiero w czwartek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 D jest obok T dlatego taki fail no jak juz wspomnialem wczesniej wczytywanie nie dziala :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 D jest obok T dlatego taki fail Lolz. A gra się nie wczytuje, bo jej wogule nie zapisujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 haha beka, znowu fail z mojej strony, zly kod dalem, zaraz uzupelnie co usunalem przypadkiem if room=roo_game { switch(show_message_ext("WOULD YOU LIKE TO SAVE YOUR PROGRESS BEFORE LEAVING TO MAIN MENU?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{ ini_open("Savefiles.ini") if not ini_section_exists("Savefiles") { ini_write_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") ini_write_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") ini_write_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") } save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_save(save[0]) ini_write_string("Savefiles","Savefile 1",global.name) break} case 2:{game_save(save[1]) ini_write_string("Savefiles","Savefile 2",global.name) break} case 3:{game_save(save[2]) ini_write_string("Savefiles","Savefile 3",global.name) break} } show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=20 ini_close() break} case 2:{break} case 3:{room_goto(roo_menu) transition_kind=20 break} } } else switch(show_message_ext("DO YOU REALLY WANT TO LEAVE?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{game_end() break} case 2:{break} case 3:{break} } tak mialo byc i nie dziala :P @edit w ogóle teraz ja Cie poprawilem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Plik zapisujesz pod nazwą użytkownika, a nie Savefile 1/2/3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 i jak mam to poprawic? bo dawno to pisalem i nie wiem dokladnie w jakim miejscu byłoby milo :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 GML if room=roo_game { switch(show_message_ext("WOULD YOU LIKE TO SAVE YOUR PROGRESS BEFORE LEAVING TO MAIN MENU?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{ ini_open("Savefiles.ini") if not ini_section_exists("Savefiles") { ini_write_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") ini_write_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") ini_write_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") } save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_save(global.name) ini_write_string("Savefiles","Savefile 1",global.name) break} case 2:{game_save(global.name) ini_write_string("Savefiles","Savefile 2",global.name) break} case 3:{game_save(global.name) ini_write_string("Savefiles","Savefile 3",global.name) break} } show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=20 ini_close() break} case 2:{break} case 3:{room_goto(roo_menu) transition_kind=20 break} } } else switch(show_message_ext("DO YOU REALLY WANT TO LEAVE?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{game_end() break} case 2:{break} case 3:{break} } Albo, jeśli wolisz inaczej: GML if pressed=true { sound_play(sou_buttonin) ini_open("Savefiles.ini") save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_load("Savefile 1") show_message("GAME LOADED!"); break} case 2:{game_load("Savefile 1") show_message("GAME LOADED!"); break} case 3:{game_load("Savefile 1") show_message("GAME LOADED!"); break} } ini_close() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 moze ze mna jest cos nie tak ale uzylem tych kodow i razem i na przemian ale dalej nie dziala :rolleyes: zmienilem tylko savefile 1 1 1 na 1 2 3 bo chyba sie pomyliles Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Daj to jako kod do odczytywania, musi działać. GML if pressed=true { sound_play(sou_buttonin) ini_open("Savefiles.ini") save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_load("Savefile 1") show_message("GAME LOADED!"); break} case 2:{game_load("Savefile 2") show_message("GAME LOADED!"); break} case 3:{game_load("Savefile 3") show_message("GAME LOADED!"); break} } ini_close() } i to jako zapis: GML if room=roo_game { switch(show_message_ext("WOULD YOU LIKE TO SAVE YOUR PROGRESS BEFORE LEAVING TO MAIN MENU?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{ ini_open("Savefiles.ini") if not ini_section_exists("Savefiles") { ini_write_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") ini_write_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") ini_write_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") } save[0]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 1","Savefile 1") save[1]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 2","Savefile 2") save[2]=ini_read_string("Savefiles","Savefile 3","Savefile 3") switch(show_message_ext("CHOOSE YOUR SAVE SPOT.",save[0],save[1],save[2])) { case 0:{break} case 1:{game_save("Savefile 1") ini_write_string("Savefiles","Savefile 1",global.name) break} case 2:{game_save("Savefile 2") ini_write_string("Savefiles","Savefile 2",global.name) break} case 3:{game_save("Savefile 3") ini_write_string("Savefiles","Savefile 3",global.name) break} } show_message("GAME SAVED!") room_goto(roo_menu) transition_kind=20 ini_close() break} case 2:{break} case 3:{room_goto(roo_menu) transition_kind=20 break} } } else switch(show_message_ext("DO YOU REALLY WANT TO LEAVE?","YES","","NO")) { case 0:{break} case 1:{game_end() break} case 2:{break} case 3:{break} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 serio to nie działa :P jutro wkleje to do nowego projektu i sprawdze czy moze cos mi blokuje bo dzis juz padam a co do tego jak mi nie dziala to daje load i wyskakuje message game loaded ale nic sie nie zmienia :P czy to ze wczytuje z innego rooma ma jakies znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 sprawdzilem w nowym, tez nie wczytuje https://gmclan.org/up6961_14_123123.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się