Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witajcie! Jak wiecie w grach strategicznych mozna zaznaczyc kilku ludzi i kazac im wykonac dana czynnosc. Moje pytanie brzmi: Jak zrobic, abym mogl zaznaczyc np: ludzi, zeby zmienna zmienila sie z 0 na 1 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Edit: Juz znalazlem po kilku godzinach pracy dobre rozwiazanie: Stworzylem sprite o wymiarach 32x32. Stworzylem obiect Kontroler i Ramka w Global Left Button w Kontokerze: GML if (instance_number(Ramka)=0) { instance_create(mouse_x,mouse_y,Ramka) } with(Ramka) image_xscale = (mouse_x - Ramka.x)/32 with(Ramka) image_yscale = (mouse_y - Ramka.y)/32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Zaraz ci dam lepsze rozwiązanie. Obiekt zaznaczenie Create: GML global.xx1=0 global.yy1=0 global.xx2=0 global.yy2=0 Global Left Button: GML global.xx2=mouse_x global.yy2=mouse_y Global Left Pressed: GML global.xx1=mouse_x global.yy1=mouse_y Global Left Released: GML global.xx1=0 global.yy1=0 global.xx2=0 global.yy2=0 Draw: draw_rectangle_color(global.xx1,global.yy1,global.xx2,global.yy2,c_yellow,c_yell ow,c_white,c_white,1) Obiekt żołnierza: Create: GML zaznaczenie=0 Steep: GML //Zaznaczenie: if collision_rectangle(global.xx1,global.yy1,global.xx2,global.yy2,id,1,0) { zaznaczenie=true; } Draw: GML if zaznaczenie=true { draw_rectangle_color(x-10,y-10,x+10,y+10,c_white,c_yellow,c_white,c_yellow,1); draw_sprite(sprite_index,1,x,y); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Dzieki zaraz je sprawdze. Bardzo dobry pomysl z tym zaznaczeniem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 A jakis pomysl teraz na ruch ludzikow?? Chcialem zrobic w Step, GML if zaznaczony = true { if (instance_number(Strzalka)=1) { speed = 5 direction = point direction(x,y,Strzalka.x,Strzalka.y) } } Ale wtedy gdy zaznacze ludzika 1 i kaze mu isc w tamta strone, a po chwili zaznacze drogiego, to ten tez tam zacznie isc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 no a nie wystarczy zmienic mu w drugim if status zaznaczony na false ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Zobacz przyklad i Prosze napraw go :D Plik Strategia https://gmclan.org/up7324.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 w global left pressed: with(ludzik) zaznaczony=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie o to chodzi, ale to tez nie dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 w global right pressed: with(ludzik) if zaznaczony move_towards_point(mouse_x,mouse_y,spid) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 To nadal nie rozwiazuje problemu, ale dam sobie z tym spokuj, strategie kiedy indziej zrobie. Dzieki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się