Hunter Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Mam dziwny problem, zrobiłem prosty ruch po siatce za pomocą grida i pathów, tyle że mój obiekt który teoretycznie powinien chodzić w liniach prostych w siatce 40x40 pix podczas ruchu zawsze chodzi o 5pix za bardzo w prawo i w dół. Daje projekt: https://gmclan.org/up4891_12_chodzenie_po_siatce.html Jakieś pomysły? Zależy mi bardzo na czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 wyśrodkuj origin? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 to nie to :) z wysrodkowanym orginem również jest to samo ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Raczej nie ustawisz wyrównywania do grid'a w pathu, ale możesz użyć prostego kodu: GML (STEP) if x < global.gotoX x += Grid_width; if x > global.gotoX x -= Grid_width; if y < global.gotoY y += Grid_height; if y > global.gotoY y -= Grid_height; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 @edie twoj kod powoduje dziwne/nienaturalne przeskoki miedzy kratkami :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Wydaje ci się, może dla tego że jest za duża szybkość. Spróbuj tego: GML (Global left pressed) global.gotoX = ( mouse_x div Grid_width ) * Grid_width; global.gotoY = ( mouse_y div Grid_height ) * Grid_height; alarm[0] = 1; i GML (Alarm0) ]if x < global.gotoX x += Grid_width; if x > global.gotoX x -= Grid_width; if y < global.gotoY y += Grid_height; if y > global.gotoY y -= Grid_height; alarm[0] = 2; //Tu dajesz prędkość tylko odwrotnie do GM'owej</span> EDIT:Jestem głupi(w połowie xD), możesz ustawić prędkość na 40(p = path_start(path0,40,0,1); ) w tedy będzie przemieszczalo się po gridzie, ale bardzo szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 sciagnij przyklad... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się