PolskiFrancuz Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Robie gre,w stylu classic mario. Natknołem się na problem, jak zrobić że gracz colision (kierunek). Chodzi żeby jak wchodze NA (Z GÓRY) npc to coś,a jak z innych stron to coś innego. PS:Próbowałem GML move_contact_solid(240,4),ale niedziała,jeżeli powinno to pisać :DD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 if !place_free(x,y+1){ mobek jest pod toba } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PolskiFrancuz Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Dosyć ciekawe rozwiązanie,zaraz sprawdze i editne czy jest ok @edit tak tylko wtedy cokolwiek będzie podemną wykona się akcja :DD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 if collision_point(x+szerokosc_sprita/2,ywysokosc_sprita+1,wrog,0,0)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 W zdarzeniu collision z npcem musisz dać jakiś if porównujący jego y z y gracza. Do obiektu z którym kolidujesz odwołujesz się przez other, czyli na przykład: GML (Collision) if(y<other.y) //cos else //cos innego</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ewentualnie możesz dodatkowo sprawdzić jaki jest vspeed gracza. Jeśli jest dodatni to spada w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się