taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Czy jest mozliwosc skopiowania w gm fragmentu tła? Nic nie moge znalezc w dokumentacji na ten temat. Lub jezeli nie ma takiej mozliwosci, to moze ktos ma jakis pomysł jak mozna to obejsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Możesz stworzyć surface, narysować na nim kawałek tła, a później z surface zrobić sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Możesz stworzyć surface, narysować na nim kawałek tła, a później z surface zrobić sprite. Tymon, ale to wyglada tak. Jest tlo, na nim obiekty (widoczne) i teraz chce zamienic sprajta jednego z obiektow na fragment tła pod nim. Obiekt sie porusza, wiec musze przy kazdym jego ruchu kopiowac docelowy fragment tła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Nie do końca rozumiem czemu chcesz rysować fragment tła jako sprita obiektu. Po prostu nie rozumiem jaki efekt chcesz otrzymać. Jak chcesz go ukryć to po prostu visible = false, ew. image_alpha = 0. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Nie do końca rozumiem czemu chcesz rysować fragment tła jako sprita obiektu. Po prostu nie rozumiem jaki efekt chcesz otrzymać. Jak chcesz go ukryć to po prostu visible = false, ew. image_alpha = 0. :P tak, ale pod tym obiektem jest tile wiec jesli zrobie obiekt z alpha=0 to bedzie widoczny on a nie tło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Nie no w ogóle nie będzie widoczny. Chyba, że masz zmieniony draw, ale to wystarczy uwzględnić image_alpha w rysowaniu i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 On nie będzie widoczny wtedy tylko właśnie tło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 chodzi mi o to ze obiekt zniknie, ale w miejscu gdzie byl widoczny wciaz nie bedzie widac tła tylko bedzie widac tilesa ktory jest pod obiektem, na czym mi wogole nie zalezy :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Aha, czyli chcesz narysować obiekt, ale w kolorze tła roomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Aha, czyli chcesz narysować obiekt, ale w kolorze tła roomu? tak! ale ten obiekt jest niewielki i sie porusza! super bylaby funkcja typu sprite_create_from_background (x,y,w,h) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 super bylaby funkcja typu sprite_create_from_screen (x,y,w,h) smile.gif Jest funkcja dokładnie tak się nazywająca tylko z innymi argumentami ale powinno załatwić sprawe :) GML sprite_add_from_screen(ind,x,y,w,h,removeback,smooth) Adds an area of the screen as a next subimage to the sprite with index ind. Edit: zedytowałeś. Ale jak dasz mu chwilowe visible=0 i weźmiesz sprite_add_from_screen powinno być dobrze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Jest funkcja dokładnie tak się nazywająca tylko z innymi argumentami ale powinno załatwić sprawe :) hehe nie zdazyłem wyedytowac... wciąż zalezy mi na background :) W tym przypadku kopiowanie screenu nic mi nie da bo to skopiuje tego nieszczesnego tilesa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Myślę, że powinieneś w takim wypadku stworzyć nowy sprite całkowicie biały i wyrysować go po prostu z określonym kolorem ( blend ). GML draw_sprite_ext( sprite, index, x, y, scale_x, scale_y, angle, background_color, alpha );Tak by było najłatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Ale on ma tło za background, a nie jednolity kolor. 1. Zrób surface. 2. Narysuj na nim tło tak jak rysuje się w roomie. 3. Zrób sprite z fragmentu surface'a. 4. Nałóż na ten nowy sprite kanał alpha z oryginalnego sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Myślę, że powinieneś w takim wypadku stworzyć nowy sprite całkowicie biały i wyrysować go po prostu z określonym kolorem ( blend ).GMLdraw_sprite_ext( sprite, index, x, y, scale_x, scale_y, angle, background_color, alpha );Tak by było najłatwiej. idę na strone yoyo bo nie cos nie moge znalezc u nas opisu tej funkcji. Z tym ze tak, jezli to ma oznaczac ze tlo jest jednolitego koloru, to ten obiekt wogole od poczatku moze miec takie sam kolor i juz! Tak mam wlasnie zrobione, jednak chcialem to urozmaicic i wstawic jako tło obrazek krajobrazu :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Dziekuje za pomoc. Chyba Platyna trafił w sedno, poprobuje wieczorkiem. Dzieki Tymon, Lenin i Platyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Dziekuje za pomoc. Chyba Platyna trafił w sedno, poprobuje wieczorkiem. Dzieki Tymon, Lenin i Platyna. Hmm problem rozwiazalem jednak inaczej. Jednak Platyna, to nie bedzie surface jak sugerowales ale zmiana tła na tilesa i funkcja tile_add połaczona z funkcja tile_layer_delete_at.... efekt jest naprawde swietny. Jestam tez calkiem ciekawy problem z optymilizacja, bo okazuje sie ze im wiekszy tiles tym gra szybciej chodzi, choc na logike powinno byc odwrotnie. Szezej postaram sie to opisac po ukonczeniu obecnych gier... o ile oczywiscie interesuje kogos temat, a nie ma czasu samemu dojsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się