ZyperPL Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Siema! Mam małe pytanko, wie ktoś co zrobić żeby najlepiej zoptymalizować taki kod: GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha) if distance_to_object(obj_postac)<125 or !collision_line(x,y,obj_postac.x,obj_postac.y,obj_ziemia,1,1) { if y<room_height-20 if !collision_line(x,y,obj_slonce.x,obj_slonce.y,obj_ziemia,1,1) or !collision_line(x-sprite_width/2,y,obj_slonce.x,obj_slonce.y,obj_ziemia,1,1) or !collision_line(x+sprite_width/2,y,obj_slonce.x,obj_slonce.y,obj_ziemia,1,1) cien=0 else cien=1 with instance_position(x,y+sprite_height,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1} with instance_position(x,y-sprite_height,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1} with instance_position(x+sprite_width,y,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1} with instance_position(x-sprite_width,y,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1} with instance_position(x,y+sprite_height*2,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25} with instance_position(x,y-sprite_height*2,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25} with instance_position(x+sprite_width*2,y,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25} with instance_position(x-sprite_width*2,y,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25} nl=instance_nearest(x,y,obj_ogien) if instance_exists(obj_ogien) if distance_to_object(obj_ogien)<60 && cien>0.1 && !collision_line(x,y,nl.x,nl.y,obj_ziemia,1,1) cien=0.1 } else cien=1 draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,0,c_black,cien) Jest tu dużo powtórzeń i pewnie kilka niepotrzebnych rzeczy. Czym najlepiej zastąpić te rzeczy, żeby nie było mniej obliczeń? Bardzo proszę o pomoc, dodam jeszcze, że w grze używam deaktywacji obiektów poza viewem, ale to czasami nie wystarcza :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 To coś w stylu Minecrafta w rzucie platformowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 No way, chce po prostu zrobić w miarę fajny system dnia i nocy (słońce zachodzi po prawej stronie, no to po lewej stronie góry jest ciemniej ;)) Minecrafta robić nie zamierzam, trochę to dziecinne :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się