Skocz do zawartości

Pomoc w optymalizacji


ZyperPL

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

Mam małe pytanko, wie ktoś co zrobić żeby najlepiej zoptymalizować taki kod:

GML
draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha)

 

if distance_to_object(obj_postac)<125 or !collision_line(x,y,obj_postac.x,obj_postac.y,obj_ziemia,1,1)

{

if y<room_height-20

if !collision_line(x,y,obj_slonce.x,obj_slonce.y,obj_ziemia,1,1)

or !collision_line(x-sprite_width/2,y,obj_slonce.x,obj_slonce.y,obj_ziemia,1,1)

or !collision_line(x+sprite_width/2,y,obj_slonce.x,obj_slonce.y,obj_ziemia,1,1)

cien=0 else

cien=1

 

with instance_position(x,y+sprite_height,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1}

with instance_position(x,y-sprite_height,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1}

with instance_position(x+sprite_width,y,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1}

with instance_position(x-sprite_width,y,obj_ziemia) {if cien<other.cien other.cien=cien+0.1}

 

with instance_position(x,y+sprite_height*2,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25}

with instance_position(x,y-sprite_height*2,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25}

with instance_position(x+sprite_width*2,y,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25}

with instance_position(x-sprite_width*2,y,obj_ziemia) {if cien+0.25<other.cien other.cien=cien+0.25}

 

nl=instance_nearest(x,y,obj_ogien)

if instance_exists(obj_ogien)

if distance_to_object(obj_ogien)<60 && cien>0.1 && !collision_line(x,y,nl.x,nl.y,obj_ziemia,1,1) cien=0.1

} else cien=1

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,0,c_black,cien)

 

Jest tu dużo powtórzeń i pewnie kilka niepotrzebnych rzeczy.

Czym najlepiej zastąpić te rzeczy, żeby nie było mniej obliczeń?

Bardzo proszę o pomoc, dodam jeszcze, że w grze używam deaktywacji obiektów poza viewem, ale to czasami nie wystarcza :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...