Bedziom Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Joł. Mam problem - w mojej grze (widok od boku), gracz składa się z 3 obiektów - ręki, drugiej ręki i ciała gracza, w celu uzyskania efektu polegającego na tym, że ręce obracają się w kierunku myszki. Strzelanie oczywiście ma wyglądać tak, że pociski wylatują z lufy pistoletu, a nie z ramienia, na które jest ustawiony origin. Skorzystałem więc z lengthdirów (czy jak to się pisze), ale niestety nie działają one tak, jak bym chciał - gdy bohater obrócony jest idealnie na prawo razem z rękami (co też jest problemem), pociski wylatują dobrze, jednak, gdy jest obrócony w lewą stronę - pociski lecą dalej z prawej strony. Tak wygląda kod na strzał : GML if szot=0 { s=instance_create(x+lengthdir_x(99,image_angle),y+lengthdir_y(30,image_angle),o_bul) s.direction=o_playah.image_angle szot=1 alarm[0]=0.3*room_speed } Czy ktoś mógłby mi wskazać, gdzie mam błąd? Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 x+lengthdir_x(99,image_angle),y+lengthdir_y(30,image_angle) jesli chcesz uzyskac ruch po kole, te liczby musza byc rowne e: s=instance_create(x+image_xscale*lengthdir_x(99,image_angle),y+lengthdir_y(30,image_angle),o_bul) tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Prawdopodobnie chodziło o: x+30+lengthdir_x(69,image_angle),y+lengthdir_y(69,image_angle) Choć mogę się mylić. Generalnie, jeżeli chcesz, żeby coś obracało się wokół punktu oddalonego o gracza o jakieś x i jakieś y, musisz dać trzy liczby: x/y, odległość x/y od pierwszej liczby i lengthdir_x/y(liczba,liczba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Tak, teraz dobrze strzela. Dzięki Karolku ;) E: o, jednak nie jest dobrze. Gdy ręce gracza skieruję w dół - pociski wylatują z ramienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 pokaz sprite, origin i kod na strzelanie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Taki jest sprajt, orgin jest x22 y30 ustawiony. Szczelanie takie : GML if szot=0 { s=instance_create(x+image_xscale*lengthdir_x(79,image_angle),y+image_xscale*lengthdir_y(79,image_angle),o_bul) s.direction=o_playah.image_xscale szot=1 alarm[0]=0.3*room_speed } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 jestem niecny i zmienilem ci origin. https://gmclan.org/up7221_12_reka_dla_bedzia.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 "ręka dla bedzia" lol :D ok, ściągnąłem - w przykładzie ładnie działa, ale jak to wwaliłem do projektu (razem ze zmianą origina) - są 2 błędy - albo dalej źle strzela, albo przy obrocie w lewą stronę się nie obraca ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 poka no to ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Wysłałem Ci projekt, ściągaj ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się