Kazik1 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Zacznę od tego co mam,no więc mam w menu przed wejściem do lvl pokoje z wyborem różnych postaci a w pokoju z lvl obiekt "hero" bez spirita i chcę zrobić tak aby po naciśnięciu obiektu "hero1" czy tam innego przy wyborze postaci to w lvl obiekt (gracz) "hero" miał spirita "spirit28" a jak wybiorę np. "hero2" to miał zaś innego spirita "spirit29" po wejściu do gry. Próbowałem ale nie wychodziło, zrobiłem na 2 sposoby: I: w "hero1" create: idi=0; Left Button: ifi+=1; w "hero" draw: if(idi=1) { draw_sprite(sprite28,sprite28,hero,hero); } else if(idi=2) { draw_sprite(sprite29,sprite29,hero,hero); } II: To to samo tylko dodawałem script0: idi=0; Jak wy byście to zrobili??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Ja bym poszukał w przykładach. Edit: łapaj, znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Ja dałbym obiekt gracz i przyciski wyboru wyglądu oraz wyboru parametrów. Obiekt gracz miałby zmienne takie jak życie i prędkość zapisane w global(np: GML global.zycie. Przyciski wybory wyglądu zmieniałyby sprite postaci a wyboru parametrów zmieniałyby zmienne globalne, z których korzysta obiekt gracz. Nie wiem czy rozumiesz tak chaotycznie opisałem to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 zrobilem: https://gmclan.org/up7221_12_wybor.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Każdemu obiektowi daj sprite'a, jakiego ma mieć gracz po nacisnięciu na niego. W ich evencie Mouse Press kod: hero.sprite_index = sprite_index Koniec rozprawy. E: uwielbiam wasze kombinowanie : DDD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 szanowny upie, kolega chciał w innym roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Wiele się nie zmienia. Wystarczy dodać zmienną global.sprite, zmienić kod na: global.sprite = sprite_index a w evencie Create bohatera: sprite_index = global.sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Skorzystałem z pierwszego przykładu i teraz mam inny problem dałem w step hero GML direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y ) i po wejściu do mapy gracz nie obraca się a spirit jest wyświetlony (gracz w okienku obiektu nie ma spirita pewnie dla tego) ale gdy dam spirita w okienku obiektu hero to wyświetlone są 2 spirity jeden na drugim ten pod to subimage spirita spirit1 i przy wyborze się zmienia a ten na górze to spirit1 jeden i ten sam się nie zmienia,jak chodzę to niekiedy prześwituje :/ Wrzucam Scrrena: http://imageshack.us/photo/my-images/33/screenmb.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Korzystasz z GM Lite czy Pro ? W wersji lite nie masz możliwości (a raczej jest to bardzo trudne) obracania obrazka. Jeśli masz wersję Pro to używasz funkcji: image_angle Tutaj masz gotowy przykład. !!Możesz go użyć tylko jeśli masz wersję Pro!! https://gmclan.org/up7946_12_przyk_ad_wyboru_postaci.html Jeśli nie masz mogę zrobić wersję bez opcji obrotu postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 moj przyklad jest podobny, tylko ma jeden obiekt, postacie zapisane w tablicy. I po co zmieniasz graczowi sprite co step? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się