Skocz do zawartości

Prosty wybór postaci...


Kazik1

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego co mam,no więc mam w menu przed wejściem do lvl pokoje z wyborem różnych postaci a w pokoju z lvl obiekt "hero" bez spirita i chcę zrobić tak aby po naciśnięciu obiektu "hero1" czy tam innego przy wyborze postaci to w lvl obiekt (gracz) "hero" miał spirita "spirit28" a jak wybiorę np. "hero2" to miał zaś innego spirita "spirit29" po wejściu do gry. Próbowałem ale nie wychodziło, zrobiłem na 2 sposoby: I: w "hero1" create: idi=0;

 

Left Button: ifi+=1;

 

w "hero"

 

draw:

 

if(idi=1)

 

{

 

draw_sprite(sprite28,sprite28,hero,hero);

 

}

 

else

 

if(idi=2)

 

{

 

draw_sprite(sprite29,sprite29,hero,hero);

 

}

 

II:

 

To to samo tylko dodawałem script0: idi=0;

 

Jak wy byście to zrobili???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dałbym obiekt gracz i przyciski wyboru wyglądu oraz wyboru parametrów. Obiekt gracz miałby zmienne takie jak życie i prędkość zapisane w global(np:

GML
global.zycie
.

Przyciski wybory wyglądu zmieniałyby sprite postaci a wyboru parametrów zmieniałyby zmienne globalne, z których korzysta obiekt gracz. Nie wiem czy rozumiesz tak chaotycznie opisałem to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z pierwszego przykładu i teraz mam inny problem dałem w step hero

GML
direction = point_direction( x , y , mouse_x , mouse_y )
i po wejściu do mapy gracz nie obraca się a spirit jest wyświetlony (gracz w okienku obiektu nie ma spirita pewnie dla tego) ale gdy dam spirita w okienku obiektu hero to wyświetlone są 2 spirity jeden na drugim ten pod to subimage spirita spirit1 i przy wyborze się zmienia a ten na górze to spirit1 jeden i ten sam się nie zmienia,jak chodzę to niekiedy prześwituje :/

Wrzucam Scrrena: http://imageshack.us/photo/my-images/33/screenmb.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystasz z GM Lite czy Pro ?

 

W wersji lite nie masz możliwości (a raczej jest to bardzo trudne) obracania obrazka. Jeśli masz wersję Pro to używasz funkcji: image_angle

 

Tutaj masz gotowy przykład.

!!Możesz go użyć tylko jeśli masz wersję Pro!!

 

https://gmclan.org/up7946_12_przyk_ad_wyboru_postaci.html

 

Jeśli nie masz mogę zrobić wersję bez opcji obrotu postaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...