Exampler Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ogłaszam swoje pytanie w formie konkursu: kto wymyśli najlepszy, najwygodniejszy i najbardziej optymalny sposób na zrobienie w GM...: <werble> Nieograniczona mapa jak w minecraft. Zaczyna się od pozycji x:0 y:0 i poszerza się sama gdy gracz się oddala od spawna. Nic sensownego do głowy mi nie przychodzi ze względu na to, że room ma ograniczone wymiary. Można by go też powiększać podczas gry, ale to chyba mało optymalne, a za środek trzeba byłoby po prostu przyjąć środek room'a, np. 600x600, i gdy się powiększa to przesuwać wszystkie obiekty na np 600x700. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 2 pytania: 1. 2d czy 3d? 2. Co oferujesz w zamian? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exampler Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 1. 2D 2. nic ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Compi Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Top Down? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 @Compi : Raczej nie, bo to ma być minecraft. Topic: Mam lekki generator,ale coś nie działa, gdy generuje mapę o szerokości 4k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 konkurs bez nagrody? Co to za konkurs ^^ Mógłbym ci napisać takowy gdybyś ładnie poprosił :D Odezwij się na pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 room wcale Cię nie ogranicza, możesz tworzyć obiekty poza nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 znależć funkcje szumu (na podstawie szumu perlina na przykład) i dane y byłyby wysokością mapy. Znaczy chodziłbyś po nieskończonym wykresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 No i oczywiście trzeba zachowywać gdzieś fragmenty, które zostały zmienione przez gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Tak jak @up. Ja kiedyś próbowałem coś takiego opracować i doszedłem do wniosku , że potrzebny jest obiekt ( a dokładniej dwa), który poruszałby się w górę i w dół co określony czas,a pod nim tworzyłby się teren. Obiekt ten zatrzymywałby się, gdyby dotarł do krawędzi ekranu, ale ruszał dalej, gdyby był na ekranie. Jaskinie tworzyć można kolejnym obiektem, który dotykając bloku niszczy go oraz tworzy, porusza się randomowo po mapie i ma jakąś szansę na zniknięcie co każdy step. Akurat o zróżnicowaniu layerów ziemia/skały nie myślałem, ale pewnie można by to osiągnąć poprzez dawanie np. od y 100 do y 70 poziom ziemi i na nim tworzyły by się klocki skał ale randomowo,a poniżej y 70 już same skały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Źle, źle, źle. A gdyby tak bloków było 4000, nie spowolniłoby to gry? Bloków nie robi się na obiektach. Do tego służą ds_grid i surface. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zawsze można je dezaktywować poza viewem. Tak wiem pozostaje kwestia wody i magmy czy czego tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ja zawsze podchodzę do tego niegmowo i zrobiłym to na tablicy dwuwymiarowej mapa[x,y], gdzie 0 oznaczałoby powietrze, 1 to ziemia, 2 to skała itp. I zamiast latającego obiektu wystarczyłaby przeze mnie wspomniana funkcja wypełniająca kolejne x,y mapy. Na tej zasadzie w końcu stworzony jest minecraft, a obsługuje on gigantyczne ilości bloków w 3d. Tak samo z resztą terraria. Mapa tworzona by była z kafelków na podstawie właśnie tej tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ja zawsze podchodzę do tego niegmowo i zrobiłym to na tablicy dwuwymiarowej mapa[x,y], gdzie 0 oznaczałoby powietrze, 1 to ziemia, 2 to skała itp. I zamiast latającego obiektu wystarczyłaby przeze mnie wspomniana funkcja wypełniająca kolejne x,y mapy. Na tej zasadzie w końcu stworzony jest minecraft, a obsługuje on gigantyczne ilości bloków w 3d. Tak samo z resztą terraria. Mapa tworzona by była z kafelków na podstawie właśnie tej tablicy. Również robiłbym to na tablicy, coś typu: GML siatka = 32; klocek[0,0] = s_nic; klocek[1,0] = s_woda; klocek[1,1] = s_murek; klocek[0,1] = s_nic; //... for( i = 0; i <= 1; i += 1 ) { for( i2 = 0; i2 <= 1; i2 += 1 ) { if( klocek[ i, i2 ] != s_nic )draw_sprite( i*siatka, i2*siatka, klocek[ i, i2 ] ); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ja też z tablicy korzystam, aczkolwiek w którymś temacie czytałem chyba, że gridy lepsze. Ja tam nie wiem, do gridów podejście bd dopiero robił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Funkcje działające na wiele komórek jednocześnie są szybsze w ds_gridach (wykonywane są w obrębie jednej skompilowanej funkcji, tablice są w tym przypadku wolniejsze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 http://www.youtube.com/watch?v=PU1ZexrmOyM...der&list=UL Znalazłem na YouTube. Co prawda typ nie pokazuje jak działa mu generator ani żadnego pliku ale może się komuś to przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Nie pokazał efektu, w ogole bym mu nie ufał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Hmm... typ wgl. jakiś taki nieogarnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArhiX Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 W którymś ze wcześniejszych coś tam pokazał chyba w 4 odcinku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się