Skocz do zawartości

Potrzebuję good ajdija


Exampler

Rekomendowane odpowiedzi

Ogłaszam swoje pytanie w formie konkursu: kto wymyśli najlepszy, najwygodniejszy i najbardziej optymalny sposób na zrobienie w GM...:

 

<werble>

 

 

Nieograniczona mapa jak w minecraft. Zaczyna się od pozycji x:0 y:0 i poszerza się sama gdy gracz się oddala od spawna. Nic sensownego do głowy mi nie przychodzi ze względu na to, że room ma ograniczone wymiary. Można by go też powiększać podczas gry, ale to chyba mało optymalne, a za środek trzeba byłoby po prostu przyjąć środek room'a, np. 600x600, i gdy się powiększa to przesuwać wszystkie obiekty na np 600x700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @up. Ja kiedyś próbowałem coś takiego opracować i doszedłem do wniosku , że potrzebny jest obiekt ( a dokładniej dwa), który poruszałby się w górę i w dół co określony czas,a pod nim tworzyłby się teren. Obiekt ten zatrzymywałby się, gdyby dotarł do krawędzi ekranu, ale ruszał dalej, gdyby był na ekranie.

 

Jaskinie tworzyć można kolejnym obiektem, który dotykając bloku niszczy go oraz tworzy, porusza się randomowo po mapie i ma jakąś szansę na zniknięcie co każdy step. Akurat o zróżnicowaniu layerów ziemia/skały nie myślałem, ale pewnie można by to osiągnąć poprzez dawanie np. od y 100 do y 70 poziom ziemi i na nim tworzyły by się klocki skał ale randomowo,a poniżej y 70 już same skały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze podchodzę do tego niegmowo i zrobiłym to na tablicy dwuwymiarowej mapa[x,y], gdzie 0 oznaczałoby powietrze, 1 to ziemia, 2 to skała itp.

I zamiast latającego obiektu wystarczyłaby przeze mnie wspomniana funkcja wypełniająca kolejne x,y mapy.

Na tej zasadzie w końcu stworzony jest minecraft, a obsługuje on gigantyczne ilości bloków w 3d. Tak samo z resztą terraria.

 

Mapa tworzona by była z kafelków na podstawie właśnie tej tablicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze podchodzę do tego niegmowo i zrobiłym to na tablicy dwuwymiarowej mapa[x,y], gdzie 0 oznaczałoby powietrze, 1 to ziemia, 2 to skała itp.

I zamiast latającego obiektu wystarczyłaby przeze mnie wspomniana funkcja wypełniająca kolejne x,y mapy.

Na tej zasadzie w końcu stworzony jest minecraft, a obsługuje on gigantyczne ilości bloków w 3d. Tak samo z resztą terraria.

 

Mapa tworzona by była z kafelków na podstawie właśnie tej tablicy.

 

Również robiłbym to na tablicy, coś typu:

GML
siatka = 32;

klocek[0,0] = s_nic;

klocek[1,0] = s_woda;

klocek[1,1] = s_murek;

klocek[0,1] = s_nic;

//...

for( i = 0; i <= 1; i += 1 )

{

for( i2 = 0; i2 <= 1; i2 += 1 )

{

if( klocek[ i, i2 ] != s_nic )draw_sprite( i*siatka, i2*siatka, klocek[ i, i2 ] );

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...