jdpl2401 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witajcie. Jednak zdecydowałem się napisać post w poszukiwaniu pomocy, bo już mnie to denerwuje. Próbuje zrobić, aby na bloku (32x32) który dotyka gracz pojawił się inny blok z animacją (10 klatek niszczenia.. taka jak w minecrafcie). Ewentualnie żeby zamiast bloku sam sprite się pojawił, nie wiem jak lepiej. No i gdy wykona te 10 klatek, żeby usunął tą animację niszczenia, usunął blok i zmienił wartość jakiejś zmiennej.. Fak, ale tego dużo. Niestety za każdym razem wykona wszystko fajnie ładnie, ale potem już nie działa... lub po dotnięciu robi cały czas te obiekty z animacją, a nie jeden.. Wiem, że nie potrafię tłumaczyć B) Przeglądałem już fora oraz google.. znalazłem jedno, ale one zmieniały teksturę bloku. EDIT: Ok.. nie dopisałem... Z góry chciałem podziękować za jakieś podpowiedzi lub przykłady. Dziękuję ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 daj w step w tym bloku: if collision_rectangle(x,y,x+32,y+32,hero,0,0){ zniszczenie+=0.1 if zniszczenie=10{ instance_destroy() global.zmianna+=1 } }else zniszczenie=0 a w draw: if zniszczenie>0 draw_sprite(s_zniszczenie,floor(zniszczenie),x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jdpl2401 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jak w drawie wstawiam "draw_sprite" to znika grafika bloku ;-/ ehh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 draw_sprite(sprite_index,-1,x,y) dodaj to :) znaczy przed. draw_sprite(sprite_index,-1,x,y) i tu zniszczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Jak w drawie wstawiam "draw_sprite" to znika grafika bloku ;-/ ehh Jeśli dodasz event draw do obiektu to wyłącza się automatyczne rysowanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jdpl2401 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 oł je ;-) Troche zmieniłem, w sensie collision_rectangle zamieniłem kolizją, bo akurat tak będzie lepiej.. ale... działa ;-) fajno. Dziękuję bardzo ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 ale jak zrobisz w evencue kolizji to jak przerwiesz kolizje, to zmienna zniszczenie zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jdpl2401 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 ;-) racja.. już się tym zająłem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się