MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Tworzę grę, w której gracz na początku wybiera sobie postać, którą chce grać. Każda postać ma inne ataki. W create postaci mam: GML instance_create(view_xview+156,view_yview+421,S1W) instance_create(view_xview+197,view_yview+421,S2W) instance_create(view_xview+238,view_yview+421,S3W) instance_create(view_xview+279,view_yview+421,S4W) Pojawiają się rysunki ataków: Po najechaniu myszką na objekt przedstawiający rysunek ataku, pojawia się po prawej stronie opis ataku: 1.Ale gdy postać odejdzie, to objekty się nie poruszą. 2.Po dodaniu w step Każdego objektu: GML x=view_xview+liczba y=view_yview+liczba Objekty "skaczą" podczas chodzenia. 3.Po wpisaniu w draw każdego objektu: GML draw_sprite(nazwasprita, 0, view_xview+li, view_yview+li) ,wtedy po najechaniu myszką na objekt nie pojawia się opis ataku. Co zrobić, żeby po wybraniu postaci pojawiały się rysunki jej ataków, które będą poruszały się z viewem, nie będą "skakały" i po najechaniu na nie myszką pojawi się opis ataku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 w Draw kazdgo z tych obiektow musisz zrobic GML draw_sprite(view_xview+200,view_yview+200,Sprite0) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MB22 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Nie działa to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 To: GML x=view_xview+liczba y=view_yview+liczba idzie do draw. żeby pojawiał się opis daj GML if mouse_x>x1 and mouse_x<x2 and mouse_y>y1 and mouse_y<y2 { draw_sprite(nazwa,0,x,y) } Nie zapomnij powstawiać odpowiednich wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 GML x=view_xview+liczba y=view_yview+liczba to jeszce w step musisz dac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 @sminer: Nie masz racji. Nie spamuj. Step wykonuje się na dużo wcześniej przed drawem wszystkiego dookoła. Jeżeli wrzuci ten kod do stepa, tto będzie mu chodziło za viewem z lekkim opóźnieniem, o czym napisał w punkcie drugim. @MB22: Zrób, jak napisał edie. GML // DRAW x=view_xview+liczba; y=view_yview+liczba; Nie wiem, jak masz pojawianie się opisów, ale musi być to robione po ustawianiu pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się