Skocz do zawartości

Objekty poruszające się razem z viewem


MB22

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę grę, w której gracz na początku wybiera sobie postać, którą chce grać. Każda postać ma inne ataki. W create postaci mam:

GML
instance_create(view_xview+156,view_yview+421,S1W)

instance_create(view_xview+197,view_yview+421,S2W)

instance_create(view_xview+238,view_yview+421,S3W)

instance_create(view_xview+279,view_yview+421,S4W)

 

Pojawiają się rysunki ataków:

4kutjk.png

 

Po najechaniu myszką na objekt przedstawiający rysunek ataku, pojawia się po prawej stronie opis ataku:

23wv8kx.png

 

1.Ale gdy postać odejdzie, to objekty się nie poruszą.

2.Po dodaniu w step Każdego objektu:

GML
x=view_xview+liczba

y=view_yview+liczba

Objekty "skaczą" podczas chodzenia.

3.Po wpisaniu w draw każdego objektu:

GML
draw_sprite(nazwasprita, 0, view_xview+li, view_yview+li)

,wtedy po najechaniu myszką na objekt nie pojawia się opis ataku.

 

Co zrobić, żeby po wybraniu postaci pojawiały się rysunki jej ataków, które będą poruszały się z viewem, nie będą "skakały" i po najechaniu na nie myszką pojawi się opis ataku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sminer:

Nie masz racji. Nie spamuj. Step wykonuje się na dużo wcześniej przed drawem wszystkiego dookoła. Jeżeli wrzuci ten kod do stepa, tto będzie mu chodziło za viewem z lekkim opóźnieniem, o czym napisał w punkcie drugim.

 

@MB22:

Zrób, jak napisał edie.

GML
// DRAW

x=view_xview+liczba;

y=view_yview+liczba;

Nie wiem, jak masz pojawianie się opisów, ale musi być to robione po ustawianiu pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...