noobik Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Nie znam języka GML (bo chyba tak on się nazywa) i raczej go nie pojmę więc odrazu zapytam - czy bez niego uda mi się stworzyć grę przygodową(raczej bez 3d). Sęk w tym aby działy się w niej rzeczy takie jak grach w przygodowych. Więc chodzi mi tu o stronę programowania, poruszania się, i całej interakcji z otoczeniem i przedmiotami. Z góry serdeczne dzięki za pomoc. Pozdro... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Moim zdaniem się da, oczywiście będzie trudniej ją stworzyć bez znajomości GML. Ale jak się uprzesz, to powinno ci się udać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 OOO dzięki Bogu, że są jakieś szanse, i jeszcze jedno pytanie (pewnie nie ostatnie) w związku z tym da się nadawać interakcje obiektom/ludziom itp. z innych "pokoi"(room) ?? bo przygodówka to zapewne pokoje bedą traktowane jako lokalizacje tak? CZY ZABRAć SIę DO TEGO INACZEJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Możesz zrobić sobie tzw. zmienne globalne przy czym każda oznacza jedną akcję. Potem dajesz w następnym room sprawdzanie czy dana zmienna globalna jest równa pewnej wartości, jak tak to tworzysz odpowiednie obiekty, jak nie, to inne. Wszystko jest możliwe, tylko trzeba nauczyć się myśleć logicznie i wykorzystywać zmienne w praktyce :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Ja kiedyś używałem klocków, a teraz używam ich w 2%. Zrobiłem tak, robiłem na klockach w 98% w kodzie 2%, później 50% klocków i kodu, a teraz... Zacznij robić tą grę na klockach, gdy sobie nie poradzisz dodawaj "Execute piece of code" aż o klockach zapomnisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Poza tym, kod jest wygodniejszy. Zamiast wstawiać klocek Set variable as i wpisując tam nazwę zmienna i wartość 1 to w kodzie można to zapisać tak: zmienna=1 Albo klocek IF VARIABLE HAS A VALUE. Łatwiej i czytelniej zapisać w kodzie, bo te start of a block i end of a block to z czasem zaczną cię wkurzać :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Zapytam o głupią rzecz, ale nie mam pojęcia co zrobić, żeby móc tworzyć grę w 3d :/ tzn. w takim uprosdzczonym, bo kamera byłaby bez ruchu - ściągnąłem jakieś pliki "3d_lib1_1" i "GMIrrlicht06" ale co z nimi zrobić po rozpakowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Bez znajomości GML nie uda ci się nawet podtsaw 3D zrobić. A po drugie, 3D w GM jest strasznie pamięciożerne. (niestety) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Aha to chyba zaczne w 2d zrobić cokolwiek przy użyciu kwadracików - żeby się nie okazało, że zrobię grafikę na marne i nie będę umiał z niej gry zrobić :))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 ....:))) a co wykorzystać, aby postać ruszała się w miejsce kliknięcia myszki??? są kursy, które tego typu praktyczne rzeczy omawiają??? czy mam robić aż coś mi wyjdzie z tego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Wystarczy poszukać na forum albo sprawdzić w FAQ :P . Bardzo dużo pytań się powtarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 ....racja, a taka sprawa - czy aby ktoś zagrał w moją grę musi mieć Game Makera??? bo jak tak to lipa....... no i widze, że bez rejestracji to gry nie zrobię.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 A czy mógłbyś najpierw przeczytać informacje o GM'ie na stronie oficjalnej a nie zadawać takie pytania? To się robi trochę nudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 ....racja, a taka sprawa - czy aby ktoś zagrał w moją grę musi mieć Game Makera??? Przecież istnieje w GM coś takiego jak Create Executable :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 a da sie importować do GM obiekty 3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Da się, ale nie mogą być zbyt skomplikowane, i trzeba znać dobrze GML. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 eh to niedobrze...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Myślałeś, że bez znajomości programu zrobisz coś w 3D :P ? Lepiej naucz się najpierw robić proste gry 2D i jak już będziesz coś umiał, to wtedy zabieraj się za 3D. Poza tym, jak chce się robić w 3D, to bardziej opłaca się brać jakiś język programowania i gotowy silnik, np. C++ i Irrlicht. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noobik Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 tak? fajnie ;), ale podejrzewam, że c++ to nie na moje siły.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 ja tak tylko na marginesiku dopytam tutaj, czy jak ktos pojal mysle ze w miare dobrze GML caly to bedzie mial latwiej z C++? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 ja tak tylko na marginesiku dopytam tutaj, czy jak ktos pojal mysle ze w miare dobrze GML caly to bedzie mial latwiej z C++?Tak B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Tak, o ile w if'ach w GML nie stosujesz porównania o zapise "=" (używaj "=="), a także wszelkie warunki obejmujesz w nawiasy i nie używasz takich słów jak "then". A i jeszcze każde wyrażenie kończ średnikiem. Niestety GML to wymieszanie składni C++ i Pascala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2006 no to tylko do nawiasow musze sie przyzwyczaic i do podwojnego rowna sie :P srednik stawiam zawsze na koncu, takie przyzwyczajenie mimo ze GM tego nie wymaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się