Skocz do zawartości

[pytania generalne] Co i jak...


noobik

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam języka GML (bo chyba tak on się nazywa) i raczej go nie pojmę więc odrazu zapytam - czy bez niego uda mi się stworzyć grę przygodową(raczej bez 3d). Sęk w tym aby działy się w niej rzeczy takie jak grach w przygodowych. Więc chodzi mi tu o stronę programowania, poruszania się, i całej interakcji z otoczeniem i przedmiotami. Z góry serdeczne dzięki za pomoc. Pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOO dzięki Bogu, że są jakieś szanse,

 

i jeszcze jedno pytanie (pewnie nie ostatnie) w związku z tym da się nadawać interakcje obiektom/ludziom itp. z innych "pokoi"(room) ?? bo przygodówka to zapewne pokoje bedą traktowane jako lokalizacje tak? CZY ZABRAć SIę DO TEGO INACZEJ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić sobie tzw. zmienne globalne przy czym każda oznacza jedną akcję. Potem dajesz w następnym room sprawdzanie czy dana zmienna globalna jest równa pewnej wartości, jak tak to tworzysz odpowiednie obiekty, jak nie, to inne. Wszystko jest możliwe, tylko trzeba nauczyć się myśleć logicznie i wykorzystywać zmienne w praktyce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś używałem klocków, a teraz używam ich w 2%. Zrobiłem tak, robiłem na klockach w 98% w kodzie 2%, później 50% klocków i kodu, a teraz... Zacznij robić tą grę na klockach, gdy sobie nie poradzisz dodawaj "Execute piece of code" aż o klockach zapomnisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, kod jest wygodniejszy. Zamiast wstawiać klocek Set variable as i wpisując tam nazwę zmienna i wartość 1 to w kodzie można to zapisać tak:

zmienna=1

Albo klocek IF VARIABLE HAS A VALUE. Łatwiej i czytelniej zapisać w kodzie, bo te start of a block i end of a block to z czasem zaczną cię wkurzać :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałeś, że bez znajomości programu zrobisz coś w 3D :P ? Lepiej naucz się najpierw robić proste gry 2D i jak już będziesz coś umiał, to wtedy zabieraj się za 3D. Poza tym, jak chce się robić w 3D, to bardziej opłaca się brać jakiś język programowania i gotowy silnik, np. C++ i Irrlicht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tak, o ile w if'ach w GML nie stosujesz porównania o zapise "=" (używaj "=="), a także wszelkie warunki obejmujesz w nawiasy i nie używasz takich słów jak "then". A i jeszcze każde wyrażenie kończ średnikiem. Niestety GML to wymieszanie składni C++ i Pascala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...